معرفی کتاب, مقالات

معرفی بهترین کتاب های طنز ایرانی

بهترین کتاب های طنز ایرانی

معرفی بهترین کتاب های طنز ایرانی

طنز بدون شک، یکی از بهترین زبان ها برای انتقاد نسبت به وضعیت جامعه و شرایط حاکم است. طنز، در واقع پوششی لطیف و آمیخته به طعنه و کنایه است. که به نویسندگان کمک میکند تا انتقادات وارده بقه جاممعه خود را بیان کنند. در دنیای ادبیات ایران و جهان نویسندگان طنز نویس و آثار طنز کم نیستند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به رسم هر سه شنبه در معرفی کتاب، شما را با بهترین کتاب های طنز ایرانی آشنا کنیم.

بهترین کتاب های طنز ایرانی

دایی جان ناپلئون

دایی جان ناپلئون
دایی جان ناپلئون

کتاب دایی جان ناپلئون داستان، فردی ساده لوح، منظبط و بیزار از انگلیسی ها است. دایی جان داستان، درواقع نماینده انسان هایی است. که زمان حل مسائل به جای ریشه یابی، تنها به تفکر و عقل خود تکیه میکنند. در مقابل این شخصیت، سعید قرار دارد. نماد جوان هایی که هنوز سرد و گرم روزگار را نچشیده اند و تجربه و پختگی جندانی ندارند. آدمی که مطابق احساساتش پیش میرود. و درواقع، احساساتش، بر عقل و حاکم است. در بین این دو شخصیت، شخصیت دیگری وجود دارد. به نام عمواسدالله ، او به نوعی نماد یک آدم دنیا دیده و باتجربه در داستان است. و تبدیل به مرشد و تکیه گاه سعید میشود.

ایرج پزشکزاد، در این رمان، درواقع شرایط موجود بر جامعه، روحیه حساس و غلبه احساسات بر عقل را به زبان طنز نوشته است.

چگونه با پدرت آشنا شدم

چگونه با پدرت آشنا شدم
چگونه با پدرت آشنا شدم

کتاب، داستانی کم حجم و طنزآمیز است که مونا زارع آن را نوشته استو مونا زارع در داستان چگونه با پدرت آشنا شدم، داستان زنی را تعریف میکند که یک روز صبح از خواب بیدار میشود و تصمیم میگیرد شوهر کند.او برای این کار راه های مختلفی را انتخاب میکند. داستان از زبان اول شخص روایت میشود که تمام داستان را برای خترش تعریف میکند. کتاب یکی از بینظیرترین و متفاوت ترین رمان های عاشقانه ایرانی است. زیرا در هر جای کتاب، آمیزه ای از طنز به چشم میخورد.

دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته

دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته
دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته

یک روز یک دزد، با موهای فر کیف پول حمید را میدزدد. حمید هم سعی میکند که دزد را پیدا کند. حتما فکر میکنید که حمید پول زیادی در کیف پول خود دارد. در حالی که تنها یک کارت مترو در کیف پول است. درواقع حمید به دنبال دزد است تا بتواند با او حرف بزند. کتاب دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته، مجموعه از چند داستان کوتاه است که میتواند ربطی کوچک به هم داشته باشند. پیشنهاد میکنیم مطالعه این کتاب را از دست ندهید. چون یک راست شما را سر اصل مطلب میبرد و از خنده رود بر میکند.

اعترافات هولناک لاک پشت مرده

اعترافات هولناک لاک پشت مرده
اعترافات هولناک لاک پشت مرده

اعترافات هولناک لاک پشت مرده، در واقع کتابی است که با زبان طنز سیاه روایت میشود. داستان با تجربه تلخ از همسر کانی شروع میشود و در ادامه به روحیات و حالات درونی او پس از مرگ همسرش میپردازد. برزگر در این کتاب با تلفیق رویا و واقعیت، دست به خلق داستانی زده است. که اگر چه کمی هولناک و ترسناک شده اما خواندن آن خالی از لطف نیست.

داستان درباره ضیا، همسر کانی است که پس از مرگ مشکوک همسرش از رویارویی با خانواده همسرش هراس دارد. و کمان میکند که آنها به او شک دارند. ضیا در واقع ، درون یک جدال با خود قرار دارد و نمیداند باید چه واکنشی به مرگ کانی داشته باشد. درون مایه اصلی داستان، تاثیر زمان بر روی وقایع و اتفاقات است.

قصه های امیرعلی

قصه های امیرعلی
قصه های امیرعلی

قصه های امیرعلی، در واقع یک کتاب 4 جلدی متشکل از 28 داستان کوتاه است. این کتاب، نوشته امیرعلی نبویان، بازیگر مجری و نویسنده است. مجموعه داستان های این کتاب قبل از چاپ در برنامه رادیو هفت نوشته میشد و بعد از استقبال بالای مخاطبان به چاپ رسید. شخصیت اصلی داستان، جوانی به نام امیرعلی است. که به تازگی در رشته مهندسی برق پذیرفته شده است. او در قالب طنز، خاطرات خود را بیان میکند. که از طرفی باعث جذب مخاطب هم بین بزرگسالان و نواجوانان شده است. و هم به نوعی به نقد مسایل اجتماعی پرداخته است.

دموکراسی یا دکوقراضه

دموکراسی یا دموقراضه
دموکراسی یا دموقراضه

کتاب دموکراسی یا دموقراضه، نوشته سید مهدی شجاعی است. این کتاب در کشوری خیالی به نام غربستان روایت میشود. داستان کتاب درباره پادشاهی است که دستور میدهد بعد از مرگ یکی از پسرانش به مدت دوسال بر مردم حکمرانی کند. پادشاه 25 پسر دارد. اما یکی از آنها چون ناقص است. از انتخابات کنار گذاشته میشود. پادشاهی به یکی از پسرها میرسد. اما پس از آنکه هر 24 پسر بی کفایتی خود را در پادشاهی نشان میدهند، پادشاهی به 25 مین پسر میرسد. از طرفی چون نام هر 25 پسر پادشاه با دمو شروع میشود، به این پادشاه جدید دموقراضه میگویند. دموقراضه شکل جدیدی از دموکراسی را در کشور بنا میکند.

معرفی بهترین کتاب های طنز ایرانی

مطالب مرتبط:
بهترین کتاب های فلسفی برای شروع
بهترین آثار ادبیات روسیه
بهترین رمان های عاشقانه ایرانی
معرفی کتاب خون خورده اثر مهدی یزدانی خرم
نقد و بررسی کتاب کیمیاگر

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
طنز بدون شک، یکی از بهترین زبان ها برای انتقاد نسبت به وضعیت جامعه و شرایط حاکم است. طنز، در واقع پوششی لطیف و آمیخته به طعنه و کنایه است. که به نویسندگان کمک میکند تا انتقادات وارده بقه جاممعه خود را بیان کنند. در دنیای ادبیات ایران و جهان نویسندگان طنز نویس و آثار طنز کم نیستند. تا انتهای مقاله با ما همراهباشید تا به رسم هر شنبه در معرفی کتاب، شما را با بهترین کتاب های طنز ایرانی آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو