بازی, مقالات

10 بازی ترسناک برای اندروید

10 بازی ترسناک برای اندروید

10 بازی ترسناک برای اندروید
راستش را بخواهید، عملکرد فوق‌العاده بازی‌های ترسناک بهانه‌ای عالی برای بازی‌سازهای موبایلی بود که بخواهند پای این عناوین را به این پلتفرم باز کنند. متاسفانه بازی های ترسناک موبایلی هرگز آنطوری که باید شاهکار نبوده‌اند، اما با این‌حال در طی چند سال اخیر بازی‌سازهای موبایلی یاد گرفته‌اند که چگونه با استفاده از المان‌های خلاقانه مخاطب موبایلی را بترساند و عنصر هیجان را در آن‌ها بیدار کنند. در این مطلب در آوانو با ما همراه باشید تا شما را با 10 بازی ترسناک برای اندروید بیشتر آشنا کنیم.

تبلیغات

10 بازی ترسناک برای اندروید

ژانر وحشت یکی از پرطرفدارترین چیزهایی است که امروزه می‌توان به سراغش رفت. مهم نیست که طرفدار بازی‌های ویدیویی هستید، یا به صنعت فیلم‌های سینمایی علاقه‌مندید؛ ژانر وحشت را امروزه می‌توان در هرجایی پیدا کرد و این همان چیزی است که این ژانر را جذاب‌تر از همیشه کرده. از طرفی بازی‌های ترسناک پتانسیل‌های بالایی برای ترساندن شما دارند و بد نیست که برای یک‌بار هم که شده به سراغ این عناوین برویم و حس جذاب هیجان را تجربه کنیم.

راستش را بخواهید، عملکرد فوق‌العاده بازی‌های ترسناک بهانه‌ای عالی برای بازی‌سازهای موبایلی بود که بخواهند پای این عناوین را به این پلتفرم باز کنند. متاسفانه بازی های ترسناک موبایلی هرگز آنطوری که باید شاهکار نبوده‌اند، اما با این‌حال در طی چند سال اخیر بازی‌سازهای موبایلی یاد گرفته‌اند که چگونه با استفاده از المان‌های خلاقانه مخاطب موبایلی را بترساند و عنصر هیجان را در آن‌ها بیدار کنند. در این مطلب در آوانو با ما همراه باشید تا شما را با 10 بازی ترسناک برای اندروید بیشتر آشنا کنیم.

10_ Eyes

بازی موبایلی Eyes
بازی موبایلی Eyes

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ بازی های ترسناک موبایلی پتانسیل‌های بالایی برای استفاده حداکثری از المان‌های خلاقانه دارند. در این بین بازی موبایلی Eyes تجربه‌ای ترسناک توام با هیجان را برایتان فراهم خواهد کرد. شما در این بازی باید به یک عمارت نفرین‌شده وارد شوید تا بتوانید سر از کار قتل‌های زنجیره‌ای و اتفاقات مخوف آن در آورید.همچنین این بازی ترسناک اندروید و iOS از آن‌جایی جذاب‌تر می‌شود که به لطف پشتیبانی از بخش آفلاین و گیم‌مودهای مختلف می‌تواند واقعا شما را سرگرم کند. کنترلرها و گرافیک بازی نیز نسبت به سال عرضه Eyes طراحی نسبتا خوبی دارند و می‌توان انتظارات بالایی از آن‌ها داشت. هرچند که بازی موبایلی Eyes آنطوری که باید و شاید ترسناک نیست، اما طراحی‌ محیط آن بزرگ‌ترین دستاور بازی است و می‌تواند برای مدت زیادی شما را سرگرم‌ نگه دارد.

9_ Distraint: Deluxe Edition

بازی ترسناک موبایلی Distraint
بازی ترسناک موبایلی Distraint

بازی موبایلی Distraint: Deluxe Edition یکی از جدیدترین بازی های ترسناک اندروید و iOSـی است که با الهام از عناوین کلاسیک گذشته ساخته شده. جایی‌که سازنده این بازی Jesse Makkonen؛ از همان ابتدای کار ترس را به شما با استفاده از گرافیک ۲ بعدی و پیکسلی آن وارد خواهد کرد. بازی سعی نمی‌کند که با استفاده از جامپ‌اسکرها و یا هیولاهایی ترسناک شما را بترساند، بلکه این داستان بازی است که برگ برنده Distraint: Deluxe Edition محسوب می‌شود و ترسناک‌ترین قسمت آن است.

درواقع این بازی یک عنوان ترسناک – روان‌شناختی است که چندان گیم‌پلی طولانی ندارد و بخش داستانی آن نهایتا بتواند تا چند ساعت شما را سرگرم‌ نگه دارد، اما با این‌حال Distraint: Deluxe Edition هنوز هم یک بازی شاهکار با المان‌هایی خلاقانه در ترساندن است. جالب است بدانید که این بازی علاوه بر پلتفرم موبایل؛ برای کنسول‌های نسل هشتمی، کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوئیچ نیز منتشر شده و متای ۷۶ آن نیز؛ واقعا دلگرم‌کننده است.

8_ Thimbleweed Park

بازی ترسناک موبایلی Thimbleweed Park
بازی ترسناک موبایلی Thimbleweed Park

بازی موبایلی Thimbleweed Park یکی از متفاوت‌ترین عناوین ترسناک موبایلی است که به لطف المان‌های اشاره و کلیک – ماجراجویی؛ گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای را پدید آورده است. همه‌چیز از جایی نشات می‌گیرد که اتفاقات عجیب و غریب و قتل‌های وحشتناکی در شهر شروع به رخ دادن می‌کنند و وظیفه شما پیدا کردن پاسخ آن‌هاست. شما با ۵ شخصیت قابل بازی رو به رو خواهید شد که باید با استفاده از المان‌های مختلف، یکی از آن‌ها را به عنوان قاتل معرفی کنید. Thimbleweed Park لزوما یک بازی ترسناک نیست، اما اگر قرار باشد که به سراغ یک بازی ترسناک با المان‌های جنایی بروید؛ Thimbleweed Park شاید گزینه چندان بدی نباشد. این بازی در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک بازی مستقل برای کنسول‌های نسل هشتمی و نینتندو سوئیچ منتشر شد و بقدری عالی بود که مدتی بعد برای پلتفرم موبایل و کامیپوترهای شخصی نیز پورت شد. همچنین امتیاز متای ۸۶ بازی نیز می‌تواند دلیلی عالی برای تجربه Thimbleweed Park باشد.

7_ Fran Bow

بازی ترسناک موبایلیFran Bow
بازی ترسناک موبایلیFran Bow

بازی Fran Bow یکی دیگر از عناوین ایپزودیک و ترسناک موبایلی است که در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی سوئدی Killmonday برای پلتفرم‌های اصلی و همچنین پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد. برخلاف بسیاری از بازی‌های اپیزودیک، شما برای تجربه هر فصل از Fran Bow؛ باید عنوانی متفاوت را دانلود کنید. همچنین متای ۷۰ بازی شاید آنطوری که باید و شاید جالب بنظر نرسد، اما باور کنید که Fran Bow حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Fran Bow یک بازی اشاره و کلیک است. شاید گرافیک بازی ترسناک چندان ترسناک نباشد، منتهی خط داستانی بازی بیش آن‌چیزی که فکر می‌کنید وحشتناک است. نهایتا باید گفت که اگر به دنبال تجربه یک بازی ترسناک ناشناخته هستید، بازی موبایلی Fran Bow گزینه‌ای است که باید به آن فکر کنید.

6_ Friday the 13th

بازی ترسناک موبایلیFriday the 13th
بازی ترسناک موبایلیFriday the 13th

بازی موبایلی Friday the 13th یکی از دوست داشتنی‌ترین عناوین ترسناکی است که توسط استودیوی Blue Wizard Digital در سال ۲۰۱۸ برای کنسول‌های نسل هشتمی و پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد. متای ۸۰ بازی واقعا برای یک بازی ترسناک آن هم با گرافیکی کارتونی شاهکار بود و Blue Wizard Digital با ساخت این بازی ثابت کرد که برای ترسناک بودن نیازی به ریخت و پاش‌های اضافی نیست. Friday the 13th از همان روزهای ابتدایی انتشارش با نقدهای واقعا خوبی مواجه شد و هنوز هم کاربران خودش را دارد.این بازی یک بازی پازل‌محور است که باید با حل کردن پازل‌هایی که در مراحل مختلف حضور دارند، از دست قانل سریالی بازی فرار کنید! المان‌هایی که من را به یاد فیلم‌های The Jigsaw انداخت. Friday the 13th بدون شک یکی از برترین عناوین ترسناک موبایلی است که تاکنون ساخته شده و نباید تجربه‌اش را از دست بدهید.

5_ Dead Effect 2

بازی ترسناک موبایلیDead Effect 2
بازی ترسناک موبایلیDead Effect 2

غیرممکن است که صحبت از بازی‌های ترسناک باشد و به سراغ عناوین شوتر نرویم! وقتی استودیوی بازی‌سازی BadFly Interactive در سال ۲۰۱۵ به سراغ ساخت بازی Dead Effect 2 رفت، هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که روزی بتواند تا به این اندازه موفق باشد. این بازی نه‌تنها یکی از برترین عناوین ترسناک موبایلی است، بلکه به لطف المان‌های علمی – تخیلی که دارد؛ صفت یک بازی شوتر خوب را نیز به دوش می‌کشد. همچنین متای این بازی به امتیاز ۷۸ رسید که عددی قابل قبول برای یک بازی شوتر – ترسناک موبایلی از سال ۲۰۱۵ است.

همه‌چیز در دنیای بازی Dead Effect 2 حول‌محور شلیک کردن به زامبی‌های فضایی جریان دارد. تنها کاری که باید بکنید، شلیک و جاخالی دادن از بین زامبی‌ها و هیولاهایی هستند که مثل مور و ملخ به شما حمله می‌کنند. منتهی نباید فراموش‌ کرد که بازی Dead Effect 2 معمولا آن‌چیزی نیست که وقتی صحبت از برترین بازی ترسناک موبایلی می‌شود؛ به آن فکر می‌کنید. اما با این‌حال Dead Effect 2 یک بازی قابل احترام و جذاب است.

4_ Into the Dead 2

بازی ترسناک موبایلی Into the Dead 2
بازی ترسناک موبایلی Into the Dead 2

بازی موبایلی Into the Dead 2 دومین و آخرین نسخه از فرنچایز جذاب Into the Dead است که در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد. استودیوی PikPok با ساخت بازی Into the Dead 2 تلاش کرد تا به روزهای طلایی نسخه اول بازگردد. اما راستش را بخواهید، این بازی هرگز نتوانست که موفقیت‌های نسخه اول را تکرار کند. اما با این‌حال Into the Dead 2 عنوان بدی نیست که بیخیال تجربه‌اش شد. این بازی از آن‌جایی جذاب است که شما با یک بازی رانر – شوتر طرف هستید که بخش داستانی آن؛ بزرگ‌ترین دستاوردش است.

گرافیک این بازی ترسناک موبایل نسبت به نسخه اول تغییرات بسیاری داشته است. داستان بازی پایان‌بندی‌های مختلفی دارد که می‌توانند شما را برای تجربه چندین باره Into the Dead 2 وسوسه کنند. اما فراموش‌ نکنید که اگر به سراغ این بازی می‌روید، شاید بهتر باشد که نسخه اول آن را نیز تجربه کنید.

3_ Dead by Daylight

بازی ترسناک موبایلی Dead by Daylight
بازی ترسناک موبایلی Dead by Daylight

وقتی در سال ۲۰۱۶ بازی Dead By Daylight توسط استودیوی بازی‌سازی Behaviour Interactive برای کنسو‌ل‌های نسل هشتمی و کامیپوترهای شخصی توسعه پیدا کرد، هیچکسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی چنین شاهکاری پایش به دنیای پلتفرم موبایل نیز باز شود. منتهی این پلتفرم غیرقابل پیش‌بینی است و نهایتا در سال ۲۰۲۰ بود که نسخه مخصوص موبایل این بازی نیز راهی مارکت‌های موبایلی شد تا بتواند مسیر موفقیت‌آمیزش را یک‌بار دیگر در دنیایی ناشناخته تکرار کند.

Dead by Daylight یک بازی بقا با المان‌های ترسناک است. شما باید در یک تیم ۴ نفره یا یکدیگر همکاری کنید تا با حل کردن پازل‌های بازی، از دست قاتلی که به دنبال شما می‌گردد؛ فرار کنید.از طرفی کاراکترهای مختلفی در نسخه موبایلی Dead by Daylight حضور دارند که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های خاص خود خودشان دارند. قابلیت‌هایی که برار فرار، باید از آن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که از آن‌جایی که Dead by Daylight یک بازی پر جزئیات و شاهکار موبایلی است، شاید روی دستگاه‌های ضعیف‌تر چندان خوب عمل نکند.

2_ Five Nights at Freddy’s

بازی ترسناک موبایلیFive Nights at Freddy’s
بازی ترسناک موبایلیFive Nights at Freddy’s

یکی از اتفاقات دوست داشتنی پلتفرم موبایل در طی چندسال اخیر پورت شدن عناوین و فرنچایز بزرگ ویدیویی برای آن بود. خوشبختانه این‌بار نوبت به سری بازی‌های Five Nights at Freddy’s رسیده است که خودشان را روی پلتفرم موبایل نشان دهند. Five Nights at Freddy’s برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و متای آن نیز به ۷۸ رسید. Five Nights at Freddy’s نه‌تنها جزو بهترین بازی های ترسناک موبایل است، بلکه از می‌توان از این بازی به عنوان یکی از بهترین پورت‌های موبایلی یک دهه اخیر این پلتفرم یاد کرد. وظیفه کلی شما در دنیای Five Nights at Freddy’s کنترل ربات‌ها و عروسک‌هایی است که قصد کشتن شما را دارند. Five Nights at Freddy’s المان‌های ترسناکش را با استفاده از پتانسیل‌های جامپ‌اسکرها روایت می‌کند و چندان متکی به داستانی خط برای ترساندن نیست. اما با این‌حال باید اعتراف کرد که Five Nights at Freddy’s خیلی خوب می‌داند که چگونه باید شما را بترساند.

1_ The Walking Dead

بازی ترسناک موبایلی The Walking Dead
بازی ترسناک موبایلی The Walking Dead

سریال و کمیک‌بوک‌های The Walking Dead به اندازه‌ای که باید دوست داشتنی بودند که عناوین ویدیویی بسیاری با اقتباس از آن‌ها ساخته شوند. منتهی اگر قرار باشد که عنوانی را به عنوان برترین بازی موبایلی الهام گرفته از دنیای The Walking Dead معرفی کنیم، بدون شک باید به سراغ بازی موبایلی The Walking Dead ساخت استودیوی تل‌تیل برویم. این بازی یک عنوان اپیزودیک است که خط داستانی‌اش را جدی‌تر از هرچیز دیگری دنبال می‌کند.

تل‌تیل با ساخت The Walking Dead خیلی خوب توانست که یک بازی ترسناک را با استفاده از احساسات بیان کند. The Walking Dead یک بازی ساده نیست، بلکه بقدری فوق‌العاده و شاهکار است که حتی پس از گذشت مدت‌ها در حافظه شما باقی خواهد ماند. نهایتا باید گفت که شاید وقت آن رسیده باشد که برای یک‌بار هم که شده به استودیوی تل‌تیل در ساخت The Walking Dead تبریک بگویم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

10 بازی ترسناک برای اندروید

مطالب مرتبط:
معرفی بازی Forspoken
20 بازی نوستالژی کامپیوتری
مورد انتظارترین بازی های سال 2023
بهترین بازی های اندرویدی
برندگان مراسم  The Game Awards 2022

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه