بازی, مقالات

Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک

Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک

Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک
سال ۲۰۱۶ بود که زمزمه هایی از ساخت یک بازی جذاب بر سر زبان ها افتاد. بازی خوش ساخت از استدیو سوپر جاینت گیمز که نمونه ای کاملا متفاوت با سری بازی های قبلی این استدیو بود. سرانجام در سال ۲۰۱۸ بود که سوپر جاینت گیمز بازی Hades را در نسخه ای زود تر از موعد برای کاربران خود به بازار عرضه کرد.

تبلیغات

Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک

Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک

سال ۲۰۱۶ بود که زمزمه هایی از ساخت یک بازی جذاب بر سر زبان ها افتاد. بازی خوش ساخت از استدیو سوپر جاینت گیمز که نمونه ای کاملا متفاوت با سری بازی های قبلی این استدیو بود. سرانجام در سال ۲۰۱۸ بود که سوپر جاینت گیمز بازی Hades را در نسخه ای زود تر از موعد برای کاربران خود به بازار عرضه کرد.

بازی در سبک بازی های روگ بلاک که به صورت جاه طلبانه ای با آنچه تاکنون استدیو ساخته‌بود کاملا متفاوت بود. این بازی به قدری در بین طرفداران بازی های کامپیوتری معروف شد که از آن به عنوان بهترین بازی نسل هشتم در سبک روگ بلاک یاد می‌شود. با تیم تحریریه صتک نیوز همراه باشید تا شما را بیشتر با این بازی جذاب و محبوب آشنا کنیم.

Hades

خلاصه داستان

داستان بازی روایتگر زگرئوس، پسرهادس، یکی از خدایان یونان است. زگرئوس دچار روزمرگی شده و تصمیم به ترک آندرورلد می‌گیرد. او سعی دارد تا به کوه المپ برود. هادس که با این موضوع مخالف است تمام تلاش خود را برای نگه داشتن زگرئوس به کار میگیرد. شاید در ابتدا این بازی یک بازی با داستانی ضعیف به نظر برسد. اما کم کم متوجه می‌شوید که این بازی دارای جذابیت هایی است که استدیو سوپر جاینت گیمز با هوشمندی تمام برای شما خلق کرده است.

زگرئوس

نکات مثبت بازی Hades

Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک

۱-با هر بار ناکامی با واقیت های دیگری آشنا میشوید.

از شاخصه های مهم بازی های روگ بلاک میتوان به این موضوع اشاره کرد که روند داستان در دل گیم پلی بازگو می‌شود. به این معنی که شما با هر بار مردن و به ناکامی‌رسیدن با موضوع جدیدی مواجه می‌شوید و به گونه ای پاداشی مخصوص به شما تعلق می‌گیرد.

اما این موضوع برای هر بازی مناسب نیست و این کار به بازی با داستان جذابی نیاز دارد.

در بازی Hades شما ابتدا تصور می‌کنید که تنها هدف شما رسیدن به کوه المپ است. اما با هر بار مردن کاراکتر به هدف جدیدی در بازی دست پیدا میکند و از زوایای پنهانی از بازی مطلع میشوید. کم کم متوجه می‌شوید که زگرئوس تنها رویای رسیدن به کوه المپ را در سر ندارد. بلکه دارای رویاهای دیگری است.از طرفی سوپر جاینت گیمز از دیالوگ های جذابی نیز برای این بازی استفاده کرده است.

به گونه ای که بعد از آخرین باس بازی با خود میگویید که این آخرش است اما همین دیالوگ ها است که شما را واردار میکند برای موفقیت ۹ بار دیگر Hades را شکست دهید.

محیط بازی Hades

۲-شخصیت پردازی موفقیت آمیز:

جدا از روند جذاب داستان شخصیت های داستان بسیار تاثیرگذار و جذاب طراحی شده‌اند. به این معنی که شخصیت زگرئوس به گونه ای طراحی شده‌است که بازیکن با هر بار مبارزه کاراکتر احساس می‌کند که به یک گیمر تبدیل شده‌است‌. یا حتی شخصیت های دیگر بازی مانند هادس، پوسایدن یا دیگر خدایان به گونه ای خلق شده‌اند که با هر بار مردن و زنده‌شدن می‌توانید با آنها صحبت کرده و موضوعات جدیدی را متوجه شوید.

از طرفی وفاداری نداشتن کامل به تاریخ یونان و داستان های اساطیری سبب شده است تا Hades دارای جذابیت های بیشتری برای شما باشد‌. در واقع استدیو سوپر جاینت از داستان ها و شخصیت های اساطیری برای بازگو کردن داستان بازی خود استفاده کرده است. با این کار شما با کمترین زمینه ای درباره داستان های اساطیری وارد بازی بازی شده و یک تجربه ناب و بینظیر از بازی های اساطیری را تجربه خواهید کرد.

۳- مهارت محوری بودن بازی Hades :

یکی از موضوعات مهم در بازی های روگ بلاک داشتن یک تعادل مناسب بین آیتم هایی است که از دوره های قبلی جذب کرده اید. Hades از سری گیم پلی های سبک روگ بلاک است‌که توانسته این موضوع را نفی کند. به این معنی که ممکن است در هر دور حتی شانس را دشمن خود ببینید.

این کار استدیو سبب شده است تا این بازی بیشتر بر پایه مهارت صورت بگیرد در صورتی که ممکن است حتی در دور قبل آیتم های بسیاری را کسب کرده باشید

یا درصد موفقیت بالایی داشته باشید

اما این تنها به میزان مهارت شما بستگی دارد که بتوانید با بهترین انتخاب ها و یک استراتژی دقیق به موفقیت دست پیدا کنید.

۴- محیط بازی :  

بازی Hades از چهار محیط و چهار باس فایت تشکیل شده‌است که از ابتدا تا انتهای کامل کردن هر کدام ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان می‌برد. تنها موردی که میتواند برای شما چالش برانگیز باشد و شما را تا چند ساعت درگیر کند باس انتهایی بازی است.

از نظر محیطی، بازی Hades همانند اکثر بازی های سبک روگ بلاک ممکن است دارای محیط های تصادفی باشد. به این صورت که با هر بار مردن زگرئوس، محیط بازی دارای تغییراتی در ساختار میشود. از طرفی بعد از اتمام و پاکسازی هر مرحله هر بازیکن به روراهی ها و انتخاب های متنوعی مواجه میشود که میتواند اتفاقات چالش برانگیزی را برای شما رقم بزند.

با همه اینها Hades با اسلحه های جذاب خود، محیط های بینظیر و شخصیت های پردازی جذاب خود سبب شده است تا به یک بازی جذاب و تاثیر گذار برای شما تبدیل شود.

محیط بازی Hades 2

۵- جذابیت بصری :

استدیو سوپر جاینت از نظر بصری نیز Hades را جذاب و کامل طراحی کرده است. شما در هر محیط با رنگ های جذابی مواجه هستید. نکته جالب توجه اینکه هر محیط دارای تله ها و موانعی است که با هوشمندی و اندکی زیرکی میتوانید از آنها علیه دشمنان خود استفاده کنید.

در کنار گرافیک قوی، شخصی پردازی منحصر به فرد هر کاراکتر، دیالوگ های جذاب و روند داستانی موفق عنصری وجود دارد که می‌تواند حتی بیشتر از موارد دیگر در تاثیرگذاری و دیده‌شدن یک بازی تاثیر گذار باشد. موردی مهم و تاثیر گذار به نام موسیقی. وقتی روند داستانی جذاب، شخصیت های خارق العاده و محیط بازی Hades را در کنار هم بگذاریم، عنصری که به کامل شدن آنها کمک بسیاری کرده است موسیقی متن جذاب و گوش نواز بازی است.

بازی Hades همچنین از لحاظ فنی بسیار مناسب بوده و حتی با نداشتن باگ و افت فریم برای افرادی با سیستم های PC پایین نیز مناسب است .

اگر به گیم علاقه دارید اما نمیدانید با کدام بازی شروع کنید. اگر به دنبال شروع یک تجربه جذاب و دیدنی از بازی های روگ بلاک هستید. Hades همان چیزی است که به دنبالش هستید . این بازی جذاب با شخصیت های خارق العاده ، موسیقی گوش نواز ، زیبایی بصری دیدنی و محیط های جذاب همان چیزی است که میتواند نیاز شما را از بازی های روگ بلاک تا ساعت ها یا حتی ماه ها برآورده کند.

مطالب مرتبط:


بازی Hades در گوگل

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *