راهنمای خرید, راهنمای خرید تجهیزات دستگاه تصفیه آب, راهنمای خرید تصفیه آب, رپورتاژ اگهی, مقالات

راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

معمولا اگر بخواهیم کالایی را بخریم که تنوع زیادی در برند و نوع کارکرد داشته باشد سولات زیادی برایمان پیش می آید. حالا تصور کنید این کالا کاملا با سلامتی ما در ارتباط باشد. در چنین شرایطی حساسیت و وسواس در خرید بیشتر از حد معمول میشود.

دستگاه تصفیه آب یکی از آن دستگاه ها است که در هنگام خریدش باید به نکات ریز و درشتی دقت داشته باشید تا یک دستگاه با کیفیت ، اروجینال و دارای گارانتی معتبر خریداری کنید. در ادامه مقاله راهنمای خرید تصفیه آب خانگی به نکات و مواردی میپردازیم که با توجه به آن ها میتوانید یک دستگاه تصفیه آب اصل را خریداری کنید.

همانطور که میدانیم آب ضروری ترین عنصر در بدن انسان است. در چند سال اخیر با به وجود آمدن خشک سالی و پایین آمدن سطح آب ها باعث کاهش کیفیت آب آشامیدنی در شهر ها شده‌است. همین دلیل باعث استفاده مردم از دستگاه تصفیه آب خانگی‌شده. این دستگاه ها با از بین‌بردن بو ، کلر ، شن و ماسه ، املاح مضر و میکروب ها باعث تصفیه آب تا نود و نه درصد می‌شود.

نکات مهم در خرید تصفیه آب

تصفیه آب خانگی
تصفیه آب خانگی

در مقاله ی راهنمای خرید تصفیه آب خانگی سعی کرده ایم مهم ترین مواردی که در خرید تصفیه آب باید به آن ها توجه کنید را بررسی کنیم و به سوالاتی که برای مشتریان پیش می آید تا حدودی پاسخ دهیم. امروزه دستگاه های تصفیه آب با روش ها و تکنولوژی های مختلفی و تعداد فیلتر های متنوعی تولید می شوند.

در حال حاضر تکنولوژی های مختلفی برای تصفیه آب مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از این تکنولوژی ها مخصوص استفاده در مقیاس های بزرگ هستند و برخی دیگر نیز فقط برای استفاده خانگی مقرون به صرفه اند. مساله دیگر تعداد فیلتر های دستگاه است معمولا دستگاه های تصفیه آب جدید دارای چهار عدد فیلتر و بیشتر هستند.

در ادامه نگاهی داریم به تکنولوژی های تصفیه ، انواع فیلتر و اهمیت تعداد آن ها ، بهترین برند و مارک ، قیمت و اصل شناسی ، جنس بدنه و نوع ساخت ، شکل ظاهری و قطعات جانبی مورد بررسی قرار می دهیم.

تفکیک دستگاه بر مبنای عملکرد متفاوت

در این بخش دو تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب خانگی را معرفی و مقایسه میکنیم. این تکنولوژی ها اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون نام دارند که از روش های تصفیه آب محبوب و به صرفه در بحث تصفیه آب خانگی به شمار می روند.

فناوری اولترافیلتراسیون یا UF

فناوری اولترافیلتراسیون یا UF
فناوری اولترافیلتراسیون یا UF

این تکنولوژی قدرت زیادی برای از بین بردن آلاینده ها ، کلر ، رسوبات سربی و میکرو ارگانیسم های زنده در آب کارایی ندارد و فقط توانایی تصفیه شن و ماسه و املاح معلق در آب بزرگ تر از یک میکرون را دارد. این دستگاه ها نیاز به پمپ و برق ندارند و با استفاده از فشار آب عمل تصفیه را انجام می دهند.

در این دستگاه ها از فیلتر های الیافی و کربنی برای حذف آلودگی های آب استفاده میکنند که می تواند بخشی از ناخالصی ها و آلودگی ها آب را از بین ببرد.

فناوری اسمز معکوس یا RO

فناوری اسمز معکوس یا RO
فناوری اسمز معکوس یا RO

دستگاه هایی که از تکنولوژی اسمز معکوس یا RO استفاده میکنند می توانند آب را تا نود و نه در صد تصفیه کنند. سیستم اسمز معکوس با استفاده از فیلتری به نام ممبران آلودگی های آب را تا حد ده هزارم میکرون حذف و آب کاملا تصفیه‌شده تحویل می‌دهد. دستگاه های تصفیه آب اسمزمکوس بهترین انتخاب برای مصارف خانگی است.

فیلتر ممبران این دستگاه ها قدرت زیادی برای از بین بردن آلودگی آب دارد و تمام سموم ، نیترات ، سرب ، میکرواورگانیزم های زنده و میکروب های موجود در آب را از بین می‌برد. دستگاه های RO دارای پمپ تامین فشار آب‌است. این پمپ وظیفه تامین آب داخل فیلتر ها را به عهده دارد و با کمک آن فیلتر ممبران عمل تصفیه را انجام میدهد.

نوع بدون پمپ این دستگاه هم توسط چند شرکت مانند ZZ و آکواجوی تولید شده‌که برای استفاده نیازمند فشار آب ورودی مناسب می باشند.

اسمزمکوس یا اولترافیلتراسیون

تکنولوژی تصفیه آب RO آپشن ها و امکانات بیشتری نصبت به سیستم UF دارد و درصد بیشتری از آلودگی های آب را از بین می برد و از نظر هزینه هم مقرون به صرفه است. سیستم اولترافیلتراسیون توانایی از بین‌بردن سختی آب را ندارد و رسوبات همچنان در آب باقی می‌مانند. دستگاه های اسمزی معکوس این توانایی را دارند که سختی آب را تا حد ۳۰ الی ۸۰ TDS پایین بیاورند.

انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب
فیلترهای تصفیه آب

فیلتر های دستگاه تصفیه آب انواع مختلفی دارند این فیلتر ها از نظر جنس ، کارایی و نوع ساخت با هم متفاوت اند. در این بخش به معرفی انواع فیلتر ها برای دستگاه تصفیه آب میپردازیم.

فیلتر الیافی PP

فیلتر الیافی
فیلتر الیافی

این فیلتر ها از جنس  پلی پروپیلن ( poly prpylene ) ساخته میشوند. این فیلتر ها معمولا در مرحله اول و سوم دستگاه تصفیه آب به کار می روند و باعث حذف گرد و خاک ، لجن ، گل و لای ، ذرات عالی و کلیه ی ذرات معلق بالای یک میکرون می شود.

عمر مفید این فیلتر ها شش ماه است و در صورتی که در مناطقی آهک و نمک آب زیاد است پیشنهاد می شود که فیلتر در بازه زمانی سه ماهه تعویض شود.

این فیلتر ها در دو نوع یک میکرون و پنج میکرون در دستگاه های تصفیه آب استفاده میشوند برای آشنایی بیشتر با این فیلتر ها می توانید مقاله فیلتر های میکرونی رامطالعه کنید. بهترین برند تولید کننده ی فیلتر الیافی در حاضر آکواجوی تایوان (تحت لیسانس کانادا) و تراست اشاره نمود.

کربن فعال

فیلتر کربنی
فیلتر کربنی

تصفیه آب های خانگی فیلتر های متنوعی دارند.نوعی از این فیلتر ها از جنس گرانول کربنی ساخته می شوند. کار این فیلتر ها حذف کلر ، ضد عفونی کننده ها و مواد شیمیایی آب است. عمر مفید این فیلتر ۶ ماه است و در مناطقی که آهک و کلر آب زیاد است پیشنهاد می شود که فیلتر در بازه زمانی ۳ ماهه تعویض شود.

از بهترین برند های فیلتر کربن فعال موجو در بازار میتوان به آکواجوی ساخت تایوان (تحت لیسانس کانادا) و ZZ ساخت ایران اشاره نمود.

ممبران RO

فیلتر ممبران
فیلتر ممبران

فیلتر ممبران در دستگاه های اسمز معکوس فیلتر اصلی به حساب می آید. این فیلتر آب را تحت فشار از خود عبور می دهد و آلودگی آب را تا ده هزارم میکرون فیلتر میکند. درون فیلتر یک غشاء قرار دارد که آب، تحت فشار از آن عبور می کند. با عبور آب از این غشاء ذرات و آلودگی ها درون آن به دام می افتند و آب از آن خارج می شود.

این فیلتر ها دو خروجی دارند یکی از این خروجی آب تصفیه شده را به مراحل بعدی می برد و خروجی دیگه مواد آلوده ای که فیلتر شده اند را به فاضلاب هدایت می کند. عمر مفید فیلتر ممبران به دو سال می رسد اما کیفیت ساخت روی این مدت زمان بسیار تاثیر گذار است.

همانطور که در مقاله ی فیلتر ممبران چیست گفتیم برند های زیادی در حوزه ساخت این فیلتر فعالیت می کنند و تکنولوژی ساخت آن در اختیار چند شرکت آمریکایی و تایوانی است. از بهترین فیلتر های ممبران موجود در بازار نوع اورجینال فیلتر فیلم تک ( ساخت آمریکا و تایوان) ، آکواجوی (ساخت تایوان تحت لیسانس کانادا) و آسپرین (ساخت آمریکا) اشاره نمود.

چه تعداد فیلتر در دستگاه تصفیه آب لازم است

دستگاه تصفیه آب خانگی
دستگاه تصفیه آب خانگی

فرایند تصفیه آب در سیستم اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون در چهار مرحله انجام می شود. در مرحله اول آب با عبور از فیلتر الیافی پنج میکرون گل و لای و شن و ماسه ی خود را از دست می دهد. مرحله بعد به فیلتر کربن فعال میرسد که مواد شیمیایی آن‌گرفته و گندزدایی می‌شود. در بخش سوم آب با عبور از فیلتر یک‌ میکرون تمام ذرات ریز بالا تر از (یک میکرون) خود را از دست می دهد.

در مرحله ی چهارم آب به فیلتر ممبران دستگاه می رسد. این بخش همانطور که گفتیم تمام آلودگی های بزرگتر از ده هزارم میکرون موجود در آب را می گیرد و آب به مخزن نگهدارنده تحت فشار می رود. مرحله پنجم فیلتراسیون بعد از مخزن و قبل از استفاده آب است بو و طعم تلخی آب را از بین می برد.

البته در مواردی دیده‌شده که دستگاه هایی با تعداد هفت هشت یا بیشتر هم تولید می شوند. اما در واقع فیلتراسیون با روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون در چهار مرحله انجام می شود و نیاز به وجد فیلتر اضافه در دستگاه نیست. فیلتر های اضافه در دستگاه های تصفیه آب معمولا کارایی خاصی دارند مثلا از فیلتری به عنوان فیلتر رزین در برخی دستگاه ها استفاده می شود این فیلتر سختی آب را به صفر می رساند و آب مقطر تولید می کند.

فروش این دستگاه ها اقلب با دلایل اقتصادی و توسط افراد سودجو انجام می‌شود و توجیح اقتصادی برای خریداران ندارد چرا که هزینه تمام‌شده آن نصبت به قیمت واقعی فیلتر های اضافی بسیار بالاتر است.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب در برند های مختلف و زیادی تولید می شوند. اما از آن جایی که برخی از شرکت ها به علت تحریم محصولات خود را به ایران ارسال نمی‌کنند نمونه های فیک و غیر اورجینال این برند ها توسط افراد سودجو تولید و وارد بازار شده‌است.

اگر در بازار چرخی بزنید و به مغازه هایی که دستگاه تصفیخه آب می فروشند سری بزنید. محصولات زیادی را با نوشته هایی مانند Made in Taiwan و Made in America می بینید. اما آیا این دستگاه ها واقعا ساخت آمریکا و تایوان اند.

برای فهمیدن این مساله باید به چند مورد توجه کرد. مثالا تمام قطعا دستگاه لوگوی هک شده ی یک برند را داشته باشند و یا دستگاه از یک برند معروف و با گارانتی معتبر ارائه شود. البته که در ایران هم شرکت های معتبری در حال تولید دستگاه تصفیه آب هستند. یکی از این شرکت ها ZZ است که دستگاه های فوق العاده با کیفیت و تماما ایرانی را تولید میکند.

کدوم مارک دستگاه تصفیه آب خانگی خوبه؟

دستگاه تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب

با وجود برند های متعدد موجود در بازار و دستگاه های فراوانی که در فروشگاه ها عرضه شده اما اکثریت این محصولات از نوع چینی و یا مونتاژ شده غیر استاندارد هستند. متاسفانه از دستگاه های برند های معتبری که در ایران فعالیت میکنند نیز کپی برداری و به صورت عمده در بازار موجود است.

تفکیک نمونه های اورجینال و کپی از هم در این محصولات بسیار دشوار شده. شرکت هایی مانند سافت واتر ، سی سی کا ، آکواپرو و آکوا اسپرینگ از جمله شرکت هایی هستند که محصولات کپی آن ها در بازار ایران موجود است.

یکی از برند های موفق در زمینه تصفیه آب و تصفیه هوا که در ایران با گارانتی معتبر هیرابسان فعالیت می کند برند آکواجوی کانادا است. محصولات این شرکت در کشور تایوان و تحت لیسانس استاندارد کانادا تولید انبوه می شود و دارای استاندارد NSF است. این محصول جزو محدود محصولاتی است که در ایران اجازه کپی برداری ندارد و فقط توسط برند اصلی تولید و بین نمایندگی ها توضیع می شود.

استاندارد ها و مجوز های

استانداردهای تصفیه آب
استانداردهای تصفیه آب

میدانید دستگاهی که استفاده میکنید چه نشانه های سلامتی دارد؟ نشانه ها و تاییدیه های سلامت یکی از مهم ترین موضوعاتی هستند که تایید میکنند دستگاه تصفیه آب خانگی شما دارای کیفیت مناسب بوده و از نظر بهداشتی تایید شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۴ نشان سلامت و تاییدیه بهداشت جهانی آشنا کنیم که وجود داشتن آنها بر روی دستگاه از لوزم و اهمیت زیادی برخوردار است.

میدانید دستگاهی که استفاده میکنید چه نشانه های سلامتی دارد؟ نشانه ها و تاییدیه های سلامت یکی از مهم ترین موضوعاتی هستند که تایید میکنند دستگاه تصفیه آب خانگی شما دارای کیفیت مناسب بوده و از نظر بهداشتی تایید شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۴ نشان سلامت و تاییدیه بهداشت جهانی آشنا کنیم که وجود داشتن آنها بر روی دستگاه از لوزم و اهمیت زیادی برخوردار است.

NFS( بنیاد ملی بهداشت )

این بنیاد در سال ۱۹۴۴ با هدف حفظ و بهبود سلامت بشر ذر مقیاس جهانی نباشد. NFS در واقع به عنوان یک سازمان توسعه دهنده استاندارد های بهداشت عمومی و صادر کننده گواهینامه ها و تاییدیه های بهداشتی برای کمک به دنیا از نظر آب ، غذا و بهداشت شناخته میشود.

FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا )

این سازمان وظیفه حفظ و ارتقا سطح جهانی جامعه از طریق نظارت بر مواد غذایی، مکمل های غذایی ، واکسن، دستگاه های پزشکی ، آرایشی و محصولات دامپزشکی را دارد

CE ( نشان بازرگانی )

این نشان به عنوان ایجاد هماهنگی اجتماعی در بسیاری از محصولات تجاری . صنعتی که در سطح اروپا تولید یا به فروش می رسد شناخته میشود. محصولاتی که واجد دارا بودن این نشان هستند ابتدا باید از لحاظ سلامت ، امنیت و مضر نبودن برای انسان و طبیعت مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت دارا بودن این شرایط نشان بازرگانی یا CE را دریافت میکند

WATER QUALITY( انجمن کیفیت آب )

انجمن کیفین آب ( QWA) یک انجمن صنعتی به نمایندگی از جامعه تصفیه آب در بخش های مسکونی، تجاری و صنعتی است. این نهاد در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد. و مهم ترین هدف آن در وهله اول استاندارد و نظارت بر تجهیزات تولید کنندگان است.

شرکت هایی که عضو این نهاد هستند متعهد میشوند که تمام دستگاه های تولیدی خود در بخش های مسکونی ، تجاری و صنعتی را بنا بر استاندارد های تعریف شده این نهاد تولید کنند.

گارانتی در خرید تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب

در خرید دستگاه تصفیه آب چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین اولین و مهم ترین اولویت را داشتن گارانتی معتبر و شبکه خدمات پس از فروش بدانید. به هر حال دستگاه خریداری شده توسط شما با برق و آب مرتبط است و ممکن است در طول مدت زمان استفاده نیاز به سروریس و یا تعویض قطعات داشته باشد.

شرکت آکواجوی کانادا با داشتن بیش از پونصد نماینده فعال در کشور شبکه خدمات پس از فروش و گارانتی بسیار قوی برای پشتیبانی از مشتریان خود در ایران دارد.

تفکیک دستگاه ها بر مبنای شکل ظاهری

تصفیه آب های خانگی باز نظر شکل ظاهری مختلفی تولید می شوند در این بخش از مقاله راهنمای خرید تصفیه آب خانگی به بررسی این موضوع می پردازیم.

دستگاه زیر سینکی

تصفیه اب زیرسینکی
تصفیه اب زیرسینکی

نمونه محبوب و پر تولید دستگاه های تصفیه آب نوع زیر سینکی آن ها است. این دستگاه ها در زیر سینک ظرفشویی نصب میشوند و به وسیله ی شیلنگ به مخزن و شیبر برداشت وصل می شود. معمولا دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی به همراه یک مخزن ۱۲ لیتر از نوع فلزی یا پلاستیکی و شیر برداشت و اتصالات مورد نیاز برای نصب ارائه می شوند.

دستگاه رومیزی

دستگاه تصفیه آب رومیزی
دستگاه تصفیه آب رومیزی

این نوع دستگاه ها به صورت رومیزی طراحی شده‌اند. ظاهار این تصفیه آب ها بسیار شیک طراحی‌شده تا به راحتی سایر اجزای محل نصب هماهنگ شود. از نظر عملکرد این دستگاه ها کاملا مشابه دستگاه های زیر سینکی عمل می کنند. فیلتر های استفاده‌شده در دستگاه های رومیزی از نوع اینلاین هستند. این فیلتر ها عمر و کارایی بیشتری نسبت به فیلتر های هوزینگی ده این معمولی دارند. دستگاه های رومیزی قیمت بیشتری نصبت به دستگاه های زیر سینکی دارند.

تجهیزات دستگاه رومیزی

تجهیزات تصفیه آب
تجهیزات تصفیه آب

همانطور که در بخش های قبلی مقاله راهنمای خرید تصفیه آب خانگی گفتیم دستگاه های تصفیه آب رو میزی از فیلتر های اینلاین برای تصفیه آب استفاده می کنند. این فیلتر ها به صورت یک کپسول تولید میشوند. در حقیقت فیتلر درون یک محفظه کپسولی شکل پملپ شده قرار دارد و نیاز به هوزینگ اضافه ندارد.

هنگام تعویض فیلتر اینلاین فیلتر به همراه کپسول تعوض می شود. اینگونه فیلتر ها از نظر بهداشتی به صورت کامل از نشت آلودگی جلوگیری میکنند و ماندگاری بیشتری از نظر عمر مفید دارند. اما هزینه خرید این فیلتر ها نصبت به فیلتر های ده اینچ معمولی بیشتر است.

از نظر سایر قطعات دستگاه های رومیزی هیچ تفاوتی با دستگاه های زیر سینکی ندارند.

انواع اتصالات و لوازم همراه دستگاه تصفیه آب

اتصالات دستگاه تصفیه آب
اتصالات دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن توجه داشت اتصالات و لوازم همراه دستگاه است. از اتصالات مرسوم در دستگاه تصفیه آب می توان به دو نوع فتینگی و مهره ای اشاره کرد. اتصالات مهره ای دارای میزان اطمینان بیشتر در نشت آب هستند اما به علت مشکلات زیاد در نصب و نیاز به آچار چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند.

اتصالات نوع دوم فتینگی نام دارد. با این اتصالات فتینگی به سرعت قابل نصب و جدا سازی اند اما در هنگام خرید باید از کیفیت ساخت مطلوب آن ها اطمینان حاصل کنید. هر دو نوع اتصالات دارای عمر مفید حداکثر سه ساله هستند و پس از گذشت این مدت بهتر است که توسط یک سرویس کار ماهر تعویض شوند.

جنس و نوع پلاستیک دستگاه

به طور معمول دستگاه تصفیه آب باید از پلاستیک فود گرید پا پلاستک خوراکی تولید شود. علت این مساله این‌است که آب خاصیت حل‌کنندگی زیادی دارد و ممکن است باعث درصد بسیارناچیزی خوردگی قطعات و بخش های پلاستیکی دستگاه‌ شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود دستگاهی که تهیه می‌کنید از پلاستیگ مورد استفاده‌ در صنایع غذایی ساخته شده‌باشد.

دستگاه های تصفیه آب کپی موجود در بازار گاها از جنس پلاستیک درجه دو یا حتی پلاستیک بازیافتی‌ ساخته می‌شوند. این مساله می‌تواند به شدت باعث آسیب‌رسیدن به سلامتی انسان شود. در هنگام خرید حتما از نوع پلاستیک استفاده‌شده در دستگاه اطمینان حاصل کنید. از برند های قابل اطمینان در بحث جنس و کیفیت ساخت میتوان به شرکت ZZ ایران و آکواجوی کانادا اشاره کرد.

مخزن دستگاه تصفیه کننده آب

مخزن تصفیه آب خانگی
مخزن تصفیه آب خانگی

قبلا هم اشاره کردیم که کیفیت ساخت دستگاه تصفیه آب در سلامت انسان بسیار اهمیت دارد. مخزن دستگاه تصفیه آب با کیفیت معمولا به شکل پلاستیکی و یا فلزی‌ساخته می‌شوند. معمولا برند های سی سی کا ، سافت واتر ، آکواپرو و اکوواتر از مخزن ساخت شرکت های TANKPAC و iTANK را همراه با دستگاه خود ارائه می‌دهند.

برخی از شرکت ها هم از مخزن های سه لایه فلزی برای دستگاه های تصفیه آب استفاده می کنند. مثلا برند آکواجوی مخزن های سه لایه فلزی با لایه داخلی فود گرید همراه دستگاه های تصفیه آب خود ارائه می دهد. اکثریت مشتریان به کیفیت مخزن و اقلام همراه دستگاه تصفیه آب اهمیت نمی دهند.

اهمیت مواد اولیه استفاده‌شده در ساخت قطعات و لوازم دستگاه تصفیه آب بسیار مهم‌است. در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب حتما به کیفیت ساخت دستگاه و قطعات آن توجه فرمایید.

نکات مهم در حفظ و نگهداری دستگاه تصفیه آب :

نگهداری از دستگاه تصفیه آب
نگهداری از دستگاه تصفیه آب

علاوه بر مزایایی که استفاده از دستگاه تصفیه آب میتواند برای شما به همراه داشته باشد. استفاده صحیح و مراقبت از دستگاه نیز از جمله موضوعات مهمی است ککه اکثر افراد نسبت به آن بی تفاوت هستند. در این مقاله برای شما چند نکته مهم را یادآوری کرده ایم که میتوانید با رعایت این چند نکته به ظاهر ساده ولی کاربردی، عمر دستگاه خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

به هیچ عنوان دستگاه تصفیه آب رابه آب گرم وصل نکنید. این کار سبب میشود ه فیلترهای ایافی فرم و شکل اولیه خود را از دست بدهند. همچنین ممکن است فیلتر ممبران کارایی خود را از دست بدهد و اتصالات نیز تغییز شکل پیدا کنند. پس حتما توجه کنید که زمان نصب دستگاه را به آب سرد وصل کنید.

هنگام تعویض و خرید فیلترهای دستگاه تصفیه آب حتما از فیلترهای استاندارد استفاده کنید. استفاده از فیلترهای غیر استاندارد علاوه بر اینکه به عملکرد دستگاه شما نیز آسیب میزند و آب باکیفیتی تحویل شما نمیدهد بلکه میتواند خطرات جدی از نظر سلامتی و بهداشتی برای شا ایجاد کند.

دستگاه را جایی نصب کندی که امکان یخ زدگی وجود نداشته باشد. اگر در جایی دستگاه را میخواهید نصب کنید که سرما وجود دارد حما از یک عایق سرما استفاده کنید. یخ زدگی در دستگاه تصفیه آب میتواند باعث ترک خوردگی در هوزینگ های فیلترها شود.

حتما به زمان و موعد تعویض فیلترها توجه کنید. بی توجهی به این موضوع میتواند عمر فیلترممبران یا ro را کاهش داده و موجب پایین آمدن کیفیت آب تصفیه شده بشود. همچنین میتواند سبب بروز خطرات جدی برای سلامتی شما نیز بشود.

اگر مدت زمان زیادی است که از دستگاه استفاده نکرده اید حتما آن را خاموش کنید. حتی اگر ۵ روز است که دستگاه بدون استفاده مانده است. آب ورودی و برق دستگاه را قطع کنید و اب درن مخزن را خالی کنید.

راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

مطالب مرتبط:
خرید دستگاه تصفیه آب شل مدل SADEF
نشانه های تعویض فیلتر اشتباه
عمر مفید فیلتر تصفیه آب چقدر است ؟
فیلتر ممبران چیست
نشانه های تشخیص فیلتر تصفیه آب مرغوب

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
در مقاله ی راهنمای خرید تصفیه آب خانگی سعی کرده ایم مهم ترین مواردی که در خرید تصفیه آب باید به آن ها توجه کنید را بررسی کنیم و به سوالاتی که برای مشتریان پیش می آید تا حدودی پاسخ دهیم. امروزه دستگاه های تصفیه آب با روش ها و تکنولوژی های مختلفی و تعداد فیلتر های متنوعی تولید می شوند.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو