راهنمای خرید, راهنمای خرید تجهیزات دستگاه تصفیه آب, راهنمای خرید تصفیه آب, مقالات

آشنایی با فیلتر پست کربن

فیلتر پست کربن

آشنایی با فیلتر پست کربن

با توجه به اینکه املاح موجود در آب بسیار بالا هستند، خریداری و استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی میتواند آلاینده ها را تا حد بسیار زیادی پاک کند. اغلب افراد از این بابت نگران هستند که آب لوله کشی خانگی مملو از مواد شیمیایی و سموم مختلف است. این امر موجب شده تا آب آشامیدنی طعم فلز داشته باشد. کلر نیز یکی از این مواد شیمیایی است که استفاده بیش از حد آن موجب نگرانی و حتی حساسیت افراد می‌شود. 

یک دستگاه تصفیه آب دارای مجموعه فیلترهای مختلفی است که هرکدام نقش مهمی در فرآیند تصفیه دارند. فیلتر کربن یکی از این فیلترهاست که نه تنها ناخالصی ها را از بین می‎برد بلکه به عنوان یک تقویت کننده برای طعم آب نیز عمل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با عملکرد فیلتر پست کربن و کاربرد و نقش آن در دستگاه تصفیه آب بیشتر اشنا کنیم.

آنچه در ادامه میخوانید:

فیلتر پست کربن چیست؟

مزایا و فواید استفاده از فیلتر پست کربن

زمان تعویض فیلتر پست کربن

قیمت فیلتر پست کربن

خرید فیلتر پست کربن

فیلتر پست کربن چیست؟

پس از فیلتر شدن آب در مراحل تصفیه RO و فیلتر فرابنفش نوع دیگری از فیلتر کربن اضافه می‌شود که کربن نهایی نیز نامیده میشود. سیستم اسمز معکوس دارای فیلتر کربن در مرحله ۴ میباشد که مواد و ناخالصی را از آب میگیرد. ولی در مرحله ۵ ، فیلترکربن نهایی تعبیه شده است. که حتی کوچکترین ذراتی که احتمال وجودشان نزدیک به صفر است را نیز به دام می‌اندازد. این مرحله از تصفیه آب به افزایش کیفیت آن کمک میکند. و به عنوان یک پولیش عمل میکند زیرا طعم آب تصفیه شده را نیز بهبود میبخشد.

برای ساخت فیلتر کربن نهایی از ذغال پوست نارگیل با کیفیت بالا استفاده شده است. که توسط فناوری منحصر به فردی برای جذب ناخالصی ها به کار میرود. کربن خالص موجود در این فیلتر، کلر و سایر آلاینده ها را تا آخرین قطره آب تصفیه شده به طور موثر حذف میکند. لازم به ذکر است که بدانید فیلتر ممبران که قبل از فیلتر پست کربن وجود دارد و ناخالصی های آب تا حدی جذب آن میشود ولی ذغال فیلترکربن نهایی موجب میشود هیچ آلاینده و موادی روی آب جای نماند.

کربن نهایی

مزایا و فواید فیلتر پست کربن

همانطور که گفته شد؛ استفاده از پست کربن، مزایا و فواید فراوانی دارد که از جمله مهم ترین آنها:

– از بین بردن بو و طعم عجیب آب

– حذف کردن حلال های آلی رنگ کننده آب که باعث بی رنگ شدن آب میشوند

– حذف کردن کلر، ذرات رسوبی کوچکتر و مواد شیمیایی باقی مانده از فیلترهای دیگر

یک فیلتر کربن دارای دانه های کوچک کربن فعال است که میتواند کربن فعال نارگیلی یا انواع دیگری از آن باشد. این گرانول ها معمولا بسیار کوچکتر از کربن های فیلتر پیش تصفیه کربن هستند زیرا آب ورودی به این فیلتر بسیار کمتر است. با این حال عملکردی دقیق تر و ظریف تر خواهند داشت.

زمان تعویض فیلتر پست کربن

کلر موجود در آب بر عمر فیلترهای دستگاه تصفیه خانگی RO تاثیر منفی میگذارد زیرا فیلترهای کربن مسئول حذف کلر و سایر ناخالصی های آلی میباشد؛ در نتیجه عمر فیلترهای RO کاهش میابد. تعویض فیلتر کربن در فواصل زمانی معین به منظور افزایش عمر و عملکرد فیلتر ممبران توصیه ما به شماست. تعویض فیلتر کربن حداقل سالی یکبار را جزو برنامه خود قرار دهید.

فیلتر کربن نهایی

قیمت فیلتر پست کربن

همان طور که میدانید فیلترهای متنوع با برندهای مختلف از دستگاه تصفیه خانگی در بازار موجود است که فیلتر کربن نهایی نیز مستثنی نمیباشد. شناسایی اصل و تقلبی بودن فیلتر بسیار حائز اهمیت است و از این رو نمیتوان قیمت دقیقی را مشخص کرد. شما میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت فیلترهای دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروشگاه اینترنتی هایپرمشاغل تماس بگیرید. مطمئن باشید که بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا در این فروشگاه جزو اولویت هاست و شما میتوانید خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. 

خرید فیلتر کربن نهایی

وقتی نوبت به خرید و انتخاب فیلتر کربن نهایی میرسد، باید چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا باید بدانید که چه سایز از فیلتر مناسب سیستم تصفیه کن اسمز معکوس شماست. سپس با توجه به افزایش فیلترهای تقلبی در بازار، شناسایی اورجینال بودن فیلتر کربن نهایی کمی دشوار میشود. بنابراین تنها کاری که میتوانید انجام دهید خرید فیلتر از یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه اینترنتی هایپرمشاغل یکی از معتبر ترین سایت ها در زمینه فروش انواع فیلتر و دستگاه تصفیه آب خانگی فعالیت دارد. 

سوالات متداول

فیلتر پست کربن چیست؟

این فیلتر از زغال پوسته نارگیل با کیفیت بالا ساخته شده. که وظیفه حذف ناخالصی های به جا مانده در آب را دارد.

فیلتر پست کربن چه مدت یکبار باید تعویض شود؟

عمر مفید این فیلتر یکساله بوده و باید هر 12 ماه یکبار به فکر تعویض آن باشید.

این فیلتر چه فوایدی دارد؟

این فیلتر کلر و مواد آلی به جا مانده در آب را حذف میکند و باعث میشود رنگ و بوی نامطبوع آب تغییر کند.

آشنایی با فیلتر پست کربن

مطالب مرتبط:
آشنایی با فیلتر مینرال
انواع شیر آبسردکن + معرفی بهترین نمونه های موجود در بازار
آشنایی با فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب
راهنمای خرید مخزن تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب آکوا جوی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
یک دستگاه تصفیه آب دارای مجموعه فیلترهای مختلفی است که هرکدام نقش مهمی در فرآیند تصفیه دارند. فیلتر کربن یکی از این فیلترهاست که نه تنها ناخالصی ها را از بین می‎برد بلکه به عنوان یک تقویت کننده برای طعم آب نیز عمل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با عملکرد فیلتر پست کربن و کاربرد و نقش آن در دستگاه تصفیه آب بیشتر اشنا کنیم.

2 دیدگاه در “آشنایی با فیلتر پست کربن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو