راهنمای خرید, مقالات

معرفی آبگرمکن بوتان 4318

معرفی آبگرمکن بوتان 4318

معرفی آبگرمکن بوتان 4318
آبگرمکن ها همیشه یکی از مهم ترین وسایل یک خانه به شمار میروند. اما تنوع بالای نوع و برند های موجود در بازار باعث شده که تا انتخاب بین آبگرمکن ها کمی مشکل باشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین آبگرمکن های بوتان آشنا کنیم .

تبلیغات

معرفی آبگرمکن بوتان 4318

آبگرمکن ها همیشه یکی از مهم ترین وسایل یک خانه به شمار میروند. اما تنوع بالای نوع و برند های موجود در بازار باعث شده که تا انتخاب بین آبگرمکن ها کمی مشکل باشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین آبگرمکن های بوتان آشنا کنیم .

قبل از هرچیز اجازه دهید تا تفاوت های بین آبگرمکن های دیواری و مخزنی را برای شما توضیح دهیم و دلیل اینکه چرا بیشتر مصرف کنندگان از آبگرمکن های دیواری استفاده می کنند را شرح دهیم.

آبگرمکن دیواری بهتر است یا آبگرمکن دیواری ؟

عده بسیاری از مشتریان از ما میپرسند که آبگرمکن دیواری بهتر است یا مخزنی و کدام یک را خریداری کنند. با توجه به اهمیت آبگرمکن برای منازل و استفاده بالایی ای که این وسیله در زندگی مردم دارد، از این رو باید حتما آبگرمکنی را انتخاب کنید که که دغدغه ای از بابت آن نداشته باشید. برای اینکه بدانیم هر دو مدل آبگرمکن چه تفاوت هایی با هم دارند و ابتدا باید به بررسی هر کدام از آنها بپردازیم .

آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری یا بدون مخزن، وسیله‌ای برای گرم کردن آب در تمامی نقاط خانه است. این آبگرمکن‌ها از هیچ‌گونه مخزنی برای نگهداری آب برخوردار نیستند و فقط در وقت نیاز مصرف کننده فرایند گرم کردن آب را آغاز می‌کنند.

آبگرمکن دیواری


نحوه عملکرد آبگرمکن دیواری به این شکل است: در نخستین مرحله همزمان با باز شدن شیر آب، آب به سرعت به درون لوله‌های فلزی یا کویل داخل دستگاه نفوذ می‌کند. بعد از آن دمای آب توسط شعله‌هایی که در زیر لوله‌های فلزی تعبیه شده‌اند بالا می‌رود. بد نیست بدانید در بعضی مدل‌ها هم آب از طریق انرژی الکتریکی گرم می‌شود.

آبگرمکن مخزنی

آبگرمکن مخزنی از رایج‌ترین انواع آبگرمکن‌هاست. می‌توان گفت تفاوت آبگرمکن دیواری و مخزنی از همین مخزن آغاز می‌شود. آبگرمکن‌های مخزنی برخلاف آبگرمکن‌های دیواری دارای یک مخزن با ظرفیت‌های ۲۰ تا ۸۰ گالن برای ذخیره سازی آب هستند. این آبگرمکن‌ها در دومدل برقی و گازی عرضه می‌شوند.

آبگرمکن مخزنی

نحوه عملکرد آبگرمکن مخزنی به این شکل است: ابتدا مخزن از آب سرد پر می‌شود و بعد دمای آب توسط انرژی گاز یا برق بالا می‌رود. این آب تا زمانی که مصرف کننده به آن نیاز داشته باشد گرم می‌ماند.

کدام یک از آبگرمکن‌ها بهتر است ؟

اکنون که با هر کدام از آبگرمکن ها آشنا شدیم ، با ما همراه باشید تا شما را با مزایای هر کدام از آنها آشنا کنیم :

مزایای آبگرمکن دیواری

مصرف انرژی کم

از جمله مزایای آبگرمکن دیواری صرفه جویی در مصرف انرژی است. این نوع آبگرمکن در مصرف انرژی چیزی حدود ۸ تا ۵۰ درصد کمتر از سایر آبگرمکن‌ها انرژی مصرف می‌کند. این در حالی است که آبگرمکن مخزنی برای گرم نگه داشتن آب مخزن خود به طور پیوسته انرژی مصرف می‌کند. تفاوت آبگرمکن دیواری و مخزنی در این مورد بسیار شایع است.

آبگرمکن دیواری هیچ‌گونه مخزنی برای ذخیره آب ندارد و آب را در همان لحظه برای مصرف کننده گرم می‌کند. این مزیت از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری می‌کند.

تولید نامحدود آبگرم

یکی دیگر از مزیت‌های قابل توجه آبگرمکن دیواری تولید آبگرم بدون محدودیت است. این نوع آبگرمکن به مقدار نیاز همه اعضاء خانواده به آب گرم در هر قسمت از خانه پاسخ مثبت می‌دهد. این در حالی است که آبگرمکن‌های مخزنی حد مشخصی برای تولید جریان آب گرم دارند از این رو به هیچ عنوان برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیستند.

اشتغال فضای کم

از مزایای دیگر آبگرمکن دیواری اشغال کردن فضای کمتر در خانه است. آبگرمکن‌های دیواری با قابلیت نصب روی دیوار، فضای کمتری نسبت به آبگرمکن‌های مخزنی اشغال می‌کنند.

احتمال نشت آب کم است

از آنجایی که آبگرمکن دیواری فارغ از مخزن آب است، احتمال نشت آب به بیرون از بدنه، در آن بسیار کم است. این احتمال در آبگرمکن مخزنی بسیار بالا است. شاید از تفاوت آبگرمکن دیواری و مخزنی بپرسید، باید بگوییم یکی از ایرادات و مشکلات رایج آبگرمکن‌های مخزنی جمع شدن و ته نشین شدن املاح معدنی آب، داخل مخزن آن است.

این موضوع در نهایت منجر به گرفتگی لوله‌ها و خوردگی بدنه می‌شود و این خود نشت آب را به دنبال دارد. پس نتیجه می‌گیریم هزینه تعمیر آبگرمکن‌های دیواری کمتر از آبگرمکن‌های مخزنی است.

از آنجایی که آبگرمکن دیواری آب را درون خود ذخیره نمی‌کند، احتمال ته‌نشین شدن املاح معدنی آب درون آن و عواقبی مانند نشت آب در بدنه به صفر می‌رسد. به موجب همین امر هم هزینه سرویس آبگرمکن دیواری کمتر از آبگرمکن مخزنی محاسبه می‌شود و هم اینکه آبی که تولید می‌کند بسیار بهداشتی‌تر از جریان آب آبگرمکن مخزنی است.

طول عمر بالاتر

دوام و طول عمر بالا، خاصیت دیگر آبگرمکن‌های دیواری است. به طور معمول عمر مفید یک آبگرمکن مخزنی بین ۸ تا ۱۰ سال است، در حالی که یک آبگرمکن دیواری با کیفیت و استاندارد، می‌تواند صاحب‌خانه را از تعویض هر ده سال یکبار آبگرمکن خود نجات بدهد و این تفاوت آبگرمکن دیواری و مخزنی را به خوبی نمایان می‌کند. بد نیست بدانید هر آبگرمکن بعد از مدتی نیاز به سرویس و تعمیر پیدا می‌کند در چنین مواقعی باید به دنبال تعمیرکار متخصص باشید.

آبگرمکن

مزایای آبگرمکن مخزنی

این نوع آبگرمکن این امکان را دارد که از بیشتر منابع مثل گاز LPG و نفت و برق و گاز شهری استفاده کند. جمع کردن و ذخیره کردن آاب در این نوع ابگرمکن بین ۷۵ تا ۳۲۰ لیتر  متغیر است. آبگرمکن های مخزن دار دارای قیمت کمتر و ارزان تر هستند. این نوع آبگرمکن برای نصب هزینه ی کمتری نسبت به بقیه ی آبگرمکن ها دارند، حتی هزینه تعمیر آبگرمکن نیز کمتر است.

اما این آبگرمکن ها مشکلاتی مثل سوراخ شدن مخزن، محدود بودن میزان آب گرم، هدر رفت انرژی بالا و اشغال فضای زیاد دارند.

مزایای آبگرمکن‌های توربولاتور

اول از همه باید بدانیم که آبگرمکن توربولاتور چیست و چه تفاوتی با سایر آبگرمکن های دورن بازار دارد.

آبگرمکن توربو چیست ؟

با توجه به سختی بالای آب در مناطق مختلف، سیستم ها و دستگاه هایی که با آب کار می کنند در جداره های مدار رسوب ایجاد می شود و به ویژه سیستم هایی که آب را گرم میکنند بیشتر آسیب می بینندو پس از مدتی کارایی گرمایش آنها کم می شود. در سیستم موتورخانه این مشکلات مربوط به رسوب دیرتر مشخص می شود که دلیل آن بزرگی ابعاد و بزرگتر بودن لوله ها می باشد.

ولی در آبگرمکن و پکیج دیواری به دلیل کوچکتر بودن مبدل های پکیج دیواری ، اجزا و لوله ها استفاده شده در پکیج دیواری اشکالات زودتر آشکار شده و باعث کاهش کارایی پکیج ها(شوفاژ دیواری) و ایجاد هزینه های اضافه از جمله تعویض مبدل پکیج دیواری بدلیل سوراخ شدن و یا اسید شویی مبدل در جهت رفع رسوبات می شود.به همین دلیل می توان برای کارکرد بهتر پکیج دیواری و آبگرمکن و… از سختی گیرهای مناسب در ورودی آن استفاده کرد.

مزایای آبگرمکن توربولاتور

توربولاتور آبگرمکن قطعه مکانیکی ثابتی است که با ایجاد اغتشاش در جریان و از بین بردن لایه مرزی ضریب انتقال حرارات را افزایش داده از رسوب بر سطح داخلی لوله جلوگیری می کند و باعث طولانی شدن مسیر عبور جریان در لوله می شود و در نتیجه جریان مایع یا گاز مدت زمان بیشتری در تماس با سطح تبادل حرارتی قرار می گیرد و میزان انتقال حرارت افزایش می یابد.

فناوری توربولاتور

فناوری توربولاتور موجب می‌شود تا بتوان از این دستگاه در مناطقی که املاح و اصطلاحا سختی آب بالا است بدون هیچ نگرانی‌ استفاده کرد. علاوه بر این، توربولاتور ته‌نشین شدن آب گرم روی مبدل دستگاه را به حداقل می‌رساند که همین موضوع باعث رسوب ‌گذاری دیرتر و به عبارتی ساده‌تر، دوام طولانی‌تر آن می‌شود. شرکت صنعتی بوتان در پکیج های ساخت خوئ از این تکنولوژی استفاده میکند، اما به تازگی فناوری پیشرفته را به آبگرمکن های خود نیز مانند مدل های آبگرمکن بوتان 4318 , B4215 و B4118 آورده است.

مزایای آبگرمکن‌های فن دار

معمولا تمام ساختمان ها امکان استفاده از دودکش مستقیم برای آبگرمکن را ندارند. برای مثال در یک منزل ممکن است به علت کمبود جا نصب کننده آبگرمکن مجبور شود دودکش آن را با استفاده از زانو به بخش دیگری هدایت کند. در چنین مواردی استفاده از آبگرمکن های معمولی (بدون فن) به علت امکان نشت گاز CO کاری خطرناک و غیر استاندارد است.

برای حل این مشکل شرکت بوتان یک استاندارد تعریف کرده است. استاندارد جدید بوتان به این نکته اشاره می کند که دودکش تعبیه شده برای آبگرمکن قطر پانزده سانتی متری داشته باشد. ارتفاع دودکش سه متر و یا بیشتر باشد. متراژ محل نصب بیش از هفتاد متر باشد و دارای محل تامین هوا (پنجره یا دریچه ای برای عبور هوا) باشد امکان نصب آبگرمکن معمولی وجود دارد.در غیر این صورت حتما باید از آبگرمکن های فن دار بوتان استفاده شود.

آبگرمکن‌فن دار چگونه کار می کند؟

در آبگرمکن های معمولی دودکش وظیفه ی بیرون بردن دود و مواد آلاینده ناشی از سوختن انرژی را بر عهده دارد. اما در آبگرمکن های فن دار این وظیفه بر عهده یک فن است. این فن در انتهای بخش احتراق آبگرمکن تعبیه شده و به وسیله دودکش دوجداره دود را به بیرون هدایت میکند.

همچنین این آبگرمکن ها دارای محفظه احتراق بسته اند. به این معنی که بخش احتراق آن ها به یک ساختار فلزی کاملا بسته شده و هیچ راه نفوذ هوایی به بیرون و داخل ندارد. فن در انتهای این قسمت قرار گرفته تا هوای مورد نیاز برای احتراق آبگرمکن را تامین کند. بوتان در آبگرمکن های جدید خود مانند مدل های آبگرمکن بوتان 4318 و B3315 از این تکنولوژی استفاده می کند.

آبگرمکن بوتان 4318

آبگرمکن بوتان 4318  مدل توربو و فن دار از جدیدترین سری از محصولات تولیدی شرکت بوتان می باشد که اصطلاحا  این مدل آبگرمکن را ، نسل چهارم آبگرمکن دیواری بوتان می نامند. از مزایای آبگرمکن 4315 میتوان به توربولاتور، فن تخلیه آلودگی اشاره کرد. ابعاد کوچکتر با همان میزان فشار آب و خروجی (18 لیتر در دقیقه) ، کارکرد با فشار وردی کمتر آب  و طول عمر بالاتر مبدل حرارتی آبگرمکن 4318 بوتان را به محبوب ترین و جدیدترین آبگرمکن موجود در بازار ایران و اروپا تبدیل کرده است.


نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش راهنمای خرید
آبگرمکن بوتان 4318

مطالب مرتبط:
راهنمای خرید آبگرمکن
راهنمای خرید حوله خشک کن
مزایای استفاده از اسپری نانو
عمر مفید فیلتر تصفیه آب چقدر است ؟
نشانه های تشخیص فیلتر تصفیه آب مرغوب

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه در “معرفی آبگرمکن بوتان 4318

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه