معرفی غذا, مقالات

آشنایی با بهترین غذاهای ژاپنی

بهترین غذاهای ژاپنی

آشنایی با بهترین غذاهای ژاپنی

صحبت از ژاپن که میشود همه به یاد تکنولوژی های فوق العاده و پیشرفته و انیمیشن های محبوب ژاپنی می افتند. اما ژاپن در آشپزی هم مانند سایر موضوعات حرفی برای گفتن دارد. در این قسمت از غذاها و خوراکی به سراغ ژاپن رفته ایم و تصمیم گرفتیم. که شکم گردی کوتاهی به غذاهای ژاپنی داشته باشیم و با ذائقه مردم ژاپن بیشتر آشنا شویم.

بهترین غذاهای ژاپنی

کابایاکی

کابایاکی
کابایاکی

کابایاکی یکی از غذاهای محبوب ژاپنی ها در نیمه دوم سال و به خصوص در زمستان است. کابایاکی از ماهی یا مارماهی گریل شده تهیه میشود. که همراه برنج سرو میشود. طعم شیرین و تلخ به همراه عطر دودی این غذا ، باعث شده تا برای علاقمندان به طعم های تازه ، یک غذای محبوب و دوست داشتنی باشد.

تاماگویاکی

تاماگویاکی
تاماگویاکی

تاماگویاکی ، در واقع نوعی املت است. که مواد اصلی تشکیل دهنده آن از تخم مرغ تشکیل شده است. برای تهیه این غذا ابتدا تخم مرغ را کف ماهیتابه پهن میکنند و سپس روی آن پنیر میریزند. سپس آن را به صورت رول های باریک و نازک برش میدهند. طعم لذیذ و نرم این غذا باعث شده. تا یکی از غذاهای محبوب در ین مردم ژاپن باشد. نکته جالب توجه سرو این غذا در رستوران های مخصوص سوشی است. این غذا ، تنها غذای بدون ماهی است که در این رستوران ها سرو میشود.

اوچازوکی

اوچازوکی
اوچازوکی

اوچازوکی ، نوعی سوپ است که ظاهر آن ژاپنی بودنش را لو میدهد. برای تهیه این سوپ از ماهی ، برنج و برگ سبز استفاده میشود .بسیاری از مردم اوچازوکی را در هنگام کسالت و بیماری مصرف میکنند زیرا معتقدند که بسیاری مقوی و مفید است.

سوشی

سوشی
سوشی

حتما نام سوشی را شنیده اید. یا نمونه ای از آن را در فیلم ها و سریال های ژاپنی دیده اید. سوشی برخلاف عموم مردم ، بر پایه برنج تهیه میشود نه ماهی . برخی از انواع سوشی ها ، حتی ماهی هم ندارند. از طرفی سوشی یک غذای معمولی و خیابانی در ژاپن نیست . بلکه به عنوان یک غذای لوکس و گران قیمت شناخته میشود و عموما در مراسمات و میهمانی های خاص سرو میشود. سوشی معمولا از برنج ، آواکادو ، ماهی ، خیار و جلبک دریایی تهیه میشود. از انواع سوشی میتوان به تماکی ، اوراماکی ، فوتوماکی ، هوسوماکی و ساشیمی اشاره کرد.

تمپورا

تمپورا
تمپورا

تمپورا ، در واقع اصالتی پرتغالی دارد و بعدها وارد غذای مردم ژاپن شد اما امروزه به عنوان یک غذای ژاپنی در بین مردم شناخته میشود. تمپورا از نوعی غذای دریایی مانند میگو یا ماهی تهیه میشود که آن را به همراه سبزیجات در آرد مخصوص تمپورا و آب یا شیر طعم دار کرده و سپس آن را در روغن داغ سرخ میکنند. این غذا به همراه سویا سس سرو میشود.

واگیو

واگیو
واگیو

واگیو نیز یکی دیگر از غذاهای مجلل و گران قیمت ژاپنی است. واگیو در واقع به گاو های ژاپنی گفته میشود که در شرایط خاص و استثنایی پرورش داده میشوند. تا گوشتی لذیذ و خوش طعم داشته باشند. حتی ماهیچه های این گاو ها را نرمش میدهند تا گوشت آنها با کیفیت تر شود. از این نوع گوشت ، غذاهای مختلفی تهیه میشود اما کباب واگیو معروف ترین آنها است که گوشتی پر چرب و نرم دارد.

اونیگیری

اونیگیری
اونیگیری

اونیگیری ، یکی دیگر از غذاهای ژاپنی است که بر پایه برنج تهیه میشود. در تهیه این غذا ، از برنج ، سس مایونز، گوشت گاو ، سبزی های معطر و … استفاده میشود. سپس آنها را به هم صورت فینگرفود های مثلثی شکل آماده کرده و سرو میکنند. این غذا معمولا به عنوان میان وعده به همراه چای سرو میشود.

برنج کاری ژاپنی

برنج کاربرنج کاری ژاپنیی ژاپنی
برنج کاری ژاپنی

اگر به دنبال یک غذای ژاپنی با سبزیجات هستید و با گوشت میانه خوبی ندارید ، برنج کاری ژاپنی گزینه بسیار مناسبی برای شما است. این غذا دارای ریشه ای هندی است اما امروزه به یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی در بین مردم ، گردشگران و … تبدیل شده است. این غذا از برنج ، سیب پخته شده ، عسل و کاری تهیه میشود. ترکیب دلنشین عسل و کاری ، طعمی دلچسب و لذیذ از این غذا خلق کرده است. که سبب شده تا همه را شیفته خود کند. این غذا را میتوانید به همراه ترشی یا خورشت هم سرو کنید.

آشنایی با بهترین غذاهای ژاپنی

مطالب مرتبط:
محبوب ترین ساندویچ های دنیا
بهترین غذاهای فرانسوی
معروف ترین غذاهای کره ای
نهار امروز غذای های یونانی
لذیذترین شیرینی های ایرانی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
صحبت از ژاپن که میشود همه به یاد تکنولوژی های فوق العاده و پیشرفته و انیمیشن های محبوب ژاپنی می افتند. اما ژاپن در آشپزی هم مانند سایر موضوعات حرفی برای گفتن دارد. در این قسمت از غذاها و خوراکی به سراغ ژاپن رفته ایم و تصمیم گرفتیم که شکم گردی کوتاهی به غذاهای ژاپنی داشته باشیم و با ذائقه مردم ژاپن بیشتر آشنا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو