بازی, مقالات

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox

The Last Case of Benedict Fox

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox

بازی The Last Case Of Benedict Fox، یکی از بازی های مهم و مورد انتظار اردیبهشت 1402 بود که چند روز پیش منتشر شد. اکنون که چند روزی از انتشار این بازی میگذرد، در این مقاله با ما همراه باشید تا نقد و بررسی کوتاهی داشته باشیم. که آیا این بازی توانسته انتظارات مخاطبان را فراهم کند یا خیر؟. در ادامه با مجله آوانو همراه باشید.

ساخت یک فیلم یا بازی در جهانی لاوکرافتی، همیشه یک ریسک بزرگ و خطرناک به شمار می آید. این نوع فیلم و بازی ها عموما به دلیل ضعف در روند داستانی، شخصیت پردازی ضعیف و ناتوانی در به تصویر کشیدن شخصیت های داستان، با شکست های بزرگ و سنگین مواجه هستند. اگرچه در انیترنت عناوین بسیاری هم پیدا میشوند که توانسته اند موفقیت بسیاری پیدا کنند. اما با این حال بازی The Last Case Of Benedict Fox، شرنوشتی مشابه پیدا کرده است و مشکلات بسیاری دارد. در ادامه به بررسی تمام جزئیات این بازی میپردازیم. در ادامه میتوانید تریلر کوتاهی از بازی را مشاهده نمایید.

داستان بازی The Last Case Of Benedict Fox

داستان بازی درباره یک کاراگاه جوان به نام بندیک است که پس از جنگ گهانی دوم، زندگی نسبتا آرامی را سپری میکند. اما طولی نمیکشد که این آرامش با مرگ پدرش که چندان هم با یکدگیر صمیمی نیستند، از بین میرود. اکنون بندیک باید رازی که پشت مرگ پدرش پنهان شده است را پیدا کند. اما در این مسیر با راز و رمزهای بسیار و موقعیت های مختلفی مواجه میشود که اوضاع را پیچیده تر میکند.

داستان بازی در ساعات ابتدایی روند خوبی دارد و به سرعت شما را با اتفاقات مهم آشنا میکند. این هیجان بعد از دو سه ساعت نیز همچنان ادامه دار است. اما در نهایت با گذشت 5 ساعت بازی روندی خسته کننده به خود میگیرد. درواقع میتوان گفت تنها چیزی که شما را به وادار به ادامه بازی میکند، طراحی خوب مسیرها و بازی است.

شخصیت پردازی بازی The Last Case Of Benedict Fox

بازی The Last Case Of Benedict Fox
بازی The Last Case Of Benedict Fox

متاسفانه در بازی The Last Case Of Benedict Fox، شخصیت پردازی خوب و روند داستانی منطقی فدای پیچیدگی داستانی شده است. درواقع در بازی هایی که روند کاراگاهی دارد و در دنیایی وارکرافتی سپری میشوند، روند منطقی بازی و یک شخصیت پردازی درست و صحیح اهمیت بسیار زیادی دارد. موضوعی که در بازی The Last Case Of Benedict Fox اصلا به آن توجه نشده است. به عنوان مثال از ابتدای بازی یک صدای مرموز شما را همراهی میکند و به شما قدرت های ویژه ای میدهد. با این حال تا یک سوم نهایی بازی هیچ خبری از منبع اصلی صدا نیست. شخصیت های مختلفی نیز رفت و آمد دارند اما هیچ سرنخی از ریشه وجودی آنها نیست.

گیم پلی بازی The Last Case Of Benedict Fox

بازی The Last Case Of Benedict Fox
بازی The Last Case Of Benedict Fox

گیم پلی بازی یکی از نقاط عطف و وجه تمایز این بازی با سایر بازی های کاراگاهی است.گیم پلی بازی به صورت موازی درخانه پدری بندیک و برزخ جریان دارد. درواقع ه چقدر که شما در برزخ پیشروی داشته باشید، رازها نیز در خانه پدری کم کم فاش میشوند. این ایده یکی از نقاط قوت این بازی محسوب میشود که توجه ویژه ای نیز به جزئیات داشته است.

تمرکز اصی بازی روی حل کردن معماها است. درواقع بیشتر روند بازی به این صورت است که شما در حال حل کردن یک پازل هستید و یا قصد باز کردن یک در در برزخ را دارید. از طرفی با اینکه طراحی معماها کاملا یکسان صورت گرفته است، با این حال جزئیات زیری که در آنها به کار رفته است باعث شده تا هر معما تازگی خود را داشته باشد.

مشکلات موجود در گیم پلی

با این حال، مشکلات بازی در زمینه‌های دیگر گیم‌پلی، بخش مثبت آن (پازل‌ها) را نیز گریبان‌گیر کرده است. کنترل بازی یکی از مشکلات عجیب آن است که حتی قابلیت شخصی‌سازی و Button Mapping در آن وجود ندارد! چه با PC بازی را تجربه کنید چه با Xbox Series X، مشکلات مختلفی با کنترل آن خواهید داشت. در Xbox دکمه‌ جاخالی به طرز عجیبی جایگاه بدی دارد و در مبارزات کاملا مزاحم است. همچنین نشانه‌گیری و تیراندازی بسیار ضعیف بوده و تقریبا انجام نشانه‌گیری برای تیراندازی‌ها کاری غیرممکن محسوب می‌شود. در بعضی معماها نیز به دلیل دکمه‌های تعاملی بد، حرکت روی پدال‌ها و دکمه‌های درها و اشیاء، حرکت روی این وسایل خشک و سخت است و حل برخی معماها را دشوارتر هم می‌کند.

پلتفرمینگ و سکوبازی این عنوان لذت چندانی ندارد. قابلیت‌هایی چون پرش بلندتر با نگه‌داشتن دکمه‌ A یا دابل جامپ، کارکرد مشخصی ندارند. به طرز عجیبی فقط در بعضی اوقات می‌توانید از دابل جامپ استفاده کنید و هرگاه بازی نخواهد اجازه‌ی این کار را به شما نمی‌دهد. این موضوع گشت و گذار در جهان بازی را بسیار یکنواخت می‌کند و سبب خسته‌کننده شدن آن می‌شود. احتمالا هم هیچ‌گاه نحوه‌ کارکرد دقیق و منطق بازی در استفاده از قابلیت‌های پریدن را درک نخواهید کرد.

بازی The Last Case Of Benedict Fox
بازی The Last Case Of Benedict Fox

محیط بازی در گیم پلی

محیط‌های بازی طراحی متنوعی دارند. و از رنگ‌بندی تا طراحی سکوها، معماها و مبارزات از تنوع خوبی برخوردار هستند. با این حال، دشمنان بازی تنوع خوبی ندارند و کمبود تنوع در طراحی‌ها و الگوی حملاتشان به چشم می‌خورد. همچنین تعادل بین درجات سختی وجود ندارد. درجه سختی متوسط بازی حکم سخت بازی‌های دیگر را دارد و درجه‌ سختی آسان آن بیش از حد آسان و دم‌دستی است. بازی به شدت نیازمند یک آپدیت جهت متعادل‌کردن درجه‌های سختی است.

تم کاراگاهی تا اواسط بازی به خوبی روی آن می‌نشیند. اما از جایی به بعد به جای کاراگاه، انگار در نقش یک فیلسوف قرار گرفته‌اید. و بازی آنقدر به حاشیه کشیده می‌شود که انگار ماموریت اصلی خود را فراموش می‌کند. و وارد ژانر وحشت می‌شود! به طور کلی اگر جذابیت نیمه‌ اول بازی در نیمه‌ دوم آن هم وجود داشت، به مراتب گیم‌پلی جذاب‌تری را شاهد بودیم.

نقاط مثبت گیم پلی

باس‌فایت‌های بازی بسیار چالش‌برانگیز هستند و از نقاط مثبت بازی به شمار می‌آیند. باس‌ها فازهای مختلفی دارند و به سادگی شکست نمی‌خورند؛ در مبارزه با باس‌ها باید استراتژی داشته باشید و به خوبی هم خود را تقویت کنید. متاسفانه مشکلات گرافیکی، گلیچ‌ها، باگ و لگ‌های وقت و بی‌وقت، در Parry کردن و جاخالی دادن‌ها مشکل ایجاد می‌کنند. و حتی ممکن است به دلیل این مشکلات، در اواخر مبارزه با یک باس کشته شوید. و حسابی اعصابتان خرد شود.

گرافیک بازی The Last Case Of Benedict Fox

بازی The Last Case Of Benedict Fox
بازی The Last Case Of Benedict Fox

گرافیک هنری بازی، رنگ‌بندی‌ها و ویژگی‌هایی چون دورنماها و View Distance به خوبی پیاده‌سازی شده. و طراحی هنری بازی نیز بسیار چشم‌نواز است. تکسچرهای بازی کیفیت خوبی دارند و بازی به مانند یک بوم نقاشی باکیفیت در بخش بصری جلوه می‌کند. انیمیشن‌ها نیز به خودی خود قابل قبول هستند؛ اما وقتی پای کیفیت فنی وسط می‌آید، با انبوهی از مشکلاتی مواجه می‌شویم که زهر خود را به تمامی بخش‌های دیگر بازی هم می‌ریزد.

مهم‌ترین مشکل تکنیکال بازی، افت فریم‌های ناگهانی و بدون دلیل و باگ‌های بسیار زیاد و بازی‌خراب‌کن آن هستند. نرخ فریم بازی در حالت Performance هم پایدار نیست و اصلا عملکرد خوبی ندارد. گاها در محیط‌های شلوغ کاملا ثابت است و بعضی اوقات در محیط‌های خلوت هم به طرز عجیبی نوسان دارد. این مشکل در مبارزات بسیار بیشتر آزاردهنده می‌شود که نمونه‌ای از آن را در مبارزه با باس‌ها اشاره کردیم. 

باگ‌های بازی آنقدر مشکل‌ساز هستند که می‌توانند شما را از ادامه‌ بازی منصرف کنند. یکی از همین باگ‌ها باعث شد یک آیتم کلیدی هیچ‌گاه برای من ظاهر نشود و در نهایت نتوانم بازی را ادامه دهم. باگ‌های دیگر همچون فرو رفتن وسایل در محیط، بسته بودن. یک راه اصلی بدون دلیل، عدم بازیابی سلامتی بعد از استفاده از آیتم آن و … نیز از دیگر باگ‌های دست و پاگیر بازی هستند. باگ و لگ از مشکلات اصلی گرافیکی بازی به شمار می‌روند.

صداگذاری بازی عالی است و در سطح حرفه‌ای دارد. صداگذاری تمامی کاراکترهای اصلی و فرعی به خوبی انجام شده. و کیفیت بسیار خوبی دارند. همچنین صداگذاری راوی و محیط و دشمنان نیز به خوبی انجام شده است. موسیقی در بازی بسیار باکیفیت بوده و ساندترک بازی یکی از قوی‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله به رسم هر شنبه، نگاهی کوتاه داشتم به نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. برای ما بنویسید که از نظر شما این بازی چگونه بود. و آیا آنطور که انتظار میرفت توانست انتظارات شما را برآورده کند یا خیر؟.

نقد و بررسی بازی The Last Case Of Benedict Fox

مطالب مرتبط:
بازی های مورد انتظار اردیبهشت ۱۴۰۲
بهترین کنسول های بازی سال ۲۰۲۳
بازی Ark 2 تاخیر خورد
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake
آمار شگفت انگیز بازی Hogwarts Legacy

بازی The Last Case Of Benedict Fox، یکی از بازی های مهم و مورد انتظار اردیبهشت 1402 بود که چند روز پیش منتشر شد. اکنون که چند روزی از انتشار این بازی میگذرد، در این مقاله با ما همراه باشید تا نقد و بررسی کوتاهی داشته باشیم. که آیا این بازی توانسته انتظارات مخاطبان را فراهم کند یا خیر؟. در ادامه با مجله آوانو همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو