بازی, مقالات

نقد بازی 2 little nightmares

نقد بازی ۲ little nightmares

نقد بازی 2 little nightmares

نقد بازی ۲ little nightmares

اگر خوره بازی های کامپیوتری به خصوص بازی های ترسناک باشید. احتمال زیاد تا کنون اسم بازی ۲ little nightmares به گوشتان خورده‌است. یا حتی ممکن‌است که آن را بازی‌ کرده‌باشید انتشار نسخه دوم این بازی با فضایی بزرگتر در سال‌گذشته‌ باعث ارائه بعد جدیدتری از ترس به مخاطبان‌شد. اما باید دید که این بازی در این کار موفق بوده است یا نه ؟ در ادامه با تیم تحریریه آوانو همراه باشید تا شما را بیشتر با این بازی جذاب آشنا کنیم.

داستان بازی ۲ little nightmares

داستان بازی ۲ little nightmares  از جنگل آغاز میشود، جایی که شخصیت اصلی داستان، که کلاهی مقوایی بر سر دارد. به نام مونو از تلویزیون به بیرون پرتاب می‌شود. او بدون هیچ گونه دیالوگی به سب و سیاق بازی های پلی دد یا نسخه اول بازی little nightmares ما را با خود همراه می‌کند.

در ادامه پس از گذر از تله ها و موانعی به خانه می‌رسد. در خانه با six شخصیت اصلی داستان سری قبل روبه رو می‌شود. او ما را با خود همراه می‌کند تا شاهد ماجراجویی ها و داستان های آنها باشیم. اگر بخواهیم اصلی ترین نکته مثبت بازی یا قوی ترین و بهترین ویژگی بازی را برای شما بازگو کنیم بهتر است که به سراغ کلیت داستان برویم.

داستان از این قرار است که مونو به همراه six ماجرا و سفری را آغاز می‌کنند. در آن تلاش می‌کنند تا برج سیگنالی را پیدا کنند که در آن مردی زندگی میکند که تمام مردم شهر را مجنون تلویزیون کرده‌است.

محیط بازی ۲ little nightmares

نقد زندگی روزمره

یکی از مهم ترین موضوعاتی که سبب‌شده تا بازی با الهام از آن جلو برود، بحث ترس های انسانی است . ترس هایی مانند ترس از مدرسه برای کودکان و یا موضوعاتی که آن محیط آنها را آزار میدهد. بازی ۲ little nightmares  با الهام از این موضوع به ظاهر ساده محیطی را در بازی خلق کرده است‌. که بازیکن را در آن محیط قرار می‌دهد و ترس از محیط را برای مخاطب به شکلی فراتر از آن نمایش میدهد. با این کار گریزی انتقادی هم به شیوه های آموزشی مدارس میزند. در واقع وجود چنین مسائلی در بازی آن را دچار یک داستان عمیق و فلسفی کرده است .

به عنوان مثال در یکی از مرحله ها با گریزی به موضوع اعتیاد به تلویزیون نشان می‌دهد که این موضوع چه اندازه می‌تواند خطرناک و مضر باشد. در واقع با معرفی تلویزیون به عنوان یک تعلق مادی نشان می‌دهد که برخی افراد چگونه با درگیر کردن خود، با این موضوع، زندگی خود را با فروپاشی مواجه می‌کنند. البته در کنار همه این مسائل باید یادآور شد که این بازی با وجود ارائه و بیان کردن این موضوعات و مسائل اصلا جنبه شعار زدگی ندارد و به نوعی داستان اصلی خود را با بیان این موضوعات بازگو می‌کند .

جدا از تم داستانی فوق العاده و خیره کننده، داستان دارای یک پایان عادی اما عمیق و غیر باور است. با این حال دارای یک پایان مخفی نیز می‌باشد که باید برای پیدا کردن آن تمام بقایای مشکی رنگ انسان ها را در کنار هم قرار دهید. همه اینها با هم سبب می‌شود که پایان بازی کاملا دور از انتظار شما باشد و به گونه ای تا مدتی ذهن شما را  مشغول خود نگه دارد. اما با این وجود پایان جذاب این بازی همان چیزی است که سبب‌شده تا مخاطب را از خود راضی نگه‌دارد .

ساختار شکنی و انتقاد بازی

احساس ترس و داستان گیرا

ساخته استدیو تارسیر علاوه بر تم روایت داستانی جذاب و دوست‌داشتنی خود ، در جنبه های دیگرش نیز به مراتب کامل تر و بهتر از از نسخه اولیه خود عمل کرده‌است. در این بازی شاهد حس ترس بیشتری هستید. در واقع این بازی تجربه یک بازی ترسناک به شکل پازلی است که در هر مرحله با تکه جدید از پازل مواجه هستیم اکثر پازل های بازی ۲ little nightmares همانند نسخه اول طراحی شده‌است .

اما با وجود اینکه زیاد سخت نیست که ذهن مخاطب را درگیر خود‌کند. اما بسیار هوشمندانه طراحی شده‌است به عنوان مثال بخش پازل مربوط به تلویزیون بدون هیچ گونه لو دادن جزئیات داستان طراحی‌ شده‌است.

شاید تنها مشکل و باگ اصلی بازی را وجود شخصیت six در روند بازی بتوان عنوان کرد.

البته این به این معنا نیست که بازی بدون او بهتر بود اما در برخی از مراحل بازی این موضوع به وضوح مشاهده میشود.

به عنوان مثال در بخش بیمارستان که شما باید به آرامی و بدون هیچ گونه سروصدایی از در بین صندلی ها رد بشوید. six آن وسط برای خودش میچرخد که این موضوع ماجرای مسخره ای را به وجود آورده‌است. اما با وجود این موضوعات که رخ دادن آنها در بازی بسیار کم است، بازی در ارائه ترس واقعا موفق عملکرده است. به این معنا که شما چه زمانی که در خیابان های خیس و مه گرفته راه می‌روید. چه زمانی که در بیمارستان یا مدرسه در حال فرار از دست دشمنان خود و دیده نشدن‌هستید‌. ترس را با تمام وجود خود احساس می‌کنید و این به لطف گرافیک فوق العاده و قوی و موسیقی به موقع آن است .

ادامه ی داستان قبلی در بازی محیط بازی ۲ little nightmares

بازی سرگرم کننده یا یک بار مصرف

در کل بعد از بررسی همه این مسائل بازی ۲ little nightmares جزو آن دسته از بازی هایی است که میتوانید با خیال راحت به دوستان خود آن را پیشنهاد بدهید.

این بازی جذاب با درگیری ۳ الی ۴ ساعته اش ، گر چه ارزش تکرار چندانی برای مخاطب ندارد. اما با این وجود در همین مدت کم نیز رسالتش را به عنوان یک بازی برای مخاطب به خوبی انجام‌داده و توانسته‌به خوبی مخاطب را سرگرم‌ کند.

ارتباط دوست داشتنی شخصیت های داستان با یکدیگر، تم ترسناک داستانی و روایت داستانی ترسناک همه و همه از دلایلی است که سبب میشود تا بازی ۲ little nightmares برای شما به یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های ژانر ترسناک تبدیل شود.

صفحه بازی در IMDB



مطالب مرتبط:
 از زمستان طولانی تا خدای جنگ نورس
Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک
‍ معرفی بهترین بازی های سال 2021 ، 10 بازی محبوب سال

لینک دانلود بازی نقد بازی ۲ little nightmares در گوگل

اگر خوره بازی های کامپیوتری به خصوص بازی های ترسناک باشید. احتمال زیاد تا کنون اسم بازی ۲ little nightmares به گوشتان خورده‌است. یا حتی ممکن‌است که آن را بازی‌ کرده‌باشید انتشار نسخه دوم این بازی با فضایی بزرگتر در سال‌گذشته‌ باعث ارائه بعد جدیدتری از ترس به مخاطبان‌شد. اما باید دید که این بازی در این کار موفق بوده است یا نه ؟ در ادامه با تیم تحریریه آوانو همراه باشید تا شما را بیشتر با این بازی جذاب آشنا کنیم.

1 دیدگاه در “نقد بازی 2 little nightmares

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو