راهنمای خرید, مقالات

اسپری براق کننده لاستیک + فواید استفاده از اسپری براق کننده برای لاستیک

اسپری براق کننده لاستیک

اسپری براق کننده لاستیک + فواید استفاده از اسپری براق کننده برای لاستیک

لاستیک یکی از مهمترین قطعات و لوازمات بیرونی در ماشین است که تمیزی و درخشندگی آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که میتواند در زیبایی ماشین تاثیر بسیار مستقیمی داشته باشد. از طرفی از آنجایی که تمییزی همیشگی، لاستیک ها، تاثیر بسیار مستقیمی روی طول عمر لاستیک ها دارد، از این پاکیزه و تمیز نگه داشتن آنها نکته مهمی است که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. از این رو در این مقاله از مجله آوانو با ما همراه باشید تا شما را با اسپری براق کننده لاستیک پاور و فواید استفاده از اسپری برای لاستیک ، بیشتر آشنا کنیم.

اهمیت تمیز کردن لاستیک ماشین

لاستیک های ماشین، یکی از مهمترین قطعات در خودرو است که تمیزی آن علاوه بر اینکه نقش بسیار زیادی در زیبایی خودرو شما دارد، درخشندگی و براق کنندگی آنها نیز میتواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت و طول عمر آنها داشته باشد و از فرسودگی لاستیک های ماشین جلوگیری کند. شاید برایتان جالب باشد، بدانید که تمیز کردن مداوم لاستیک ها ماشین میتواند اصطحکاک لاستیک ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. از طرفی شما زمانی که لاستیک ها را تمیز می‌کنید ، می‌توانید سلامت و مقدار آسیبی که به آنها وارد شده‌است را نیز مشاهده کنید.

اسپری های مناسب برای لاستیک

اسپری براق کننده 1

اسپری های مناسب برای لاستیک، به صورت کلی به دو دسته تقسیم میشوند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

1- اسپری های تمیز کننده : این نوع اسپری ها، حالتی کف مانند دارند و برای تمیز کردن بدنه لاستیک و پاک کردن آلودگی ها از روی بدنه مورد استفاده قرار میگیرند.

2- اسپری های محافظ لاستیک : این نوع اسپری ها حالتی واکس مانند داشته و برای براق کنندگی بدنه لاستیک ها به شمار میروند. اسپری های واکس لاستیک، علاوه بر درخشندگی بهتر و بیشتر لاستیک های ماشین، از بروز ترک و اکسیداسیون در اثر استفاده بیش از اندازه و برخورد نور خورشید جلوگیری میکنند.

کاربردهای استفاده از اسپری واکس لاستیک

تمیز بودن لاستیک و رینگ ماشین تاثیر به سزایی در ظاهر خودرو دارد. پس اهمیت‌دادن به آن‌ها امری بسیار مهم است. چرا که نه تنها تاثیر گذار در زیبا به نظر رسیدن‌است ، بلکه پاکیزه بودن لاستیک به افزایش طول عمر آن نیز کمک می‌کند.

اسپری براق کننده لاستیک پاور برای مدت طولانی براقیت فوق‌العاده‌ای را به لاستیک شما می‌بخشد و سطح لاستیک را از تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌ها پاک می‌گرداند. این محصول درخشندگی عمیقی در برابر کدر بودن لاستیک ایجاد می‌کند که تا مدت ها مانع از کثیفی و چسبیدن گل و لای به لاستیک خودرو می‌شود.

اسپری براق کننده لاستیک پاور با محافظت از لاستیک در برابر اشعه‌های UV، باعث محافظت از سطح لاستیک در برابر خوردگی و پوسیدگی می‌شود. همچنین این ترکیب مخصوص باعث درخشش طولانی مدت سطوح لاستیکی و تایر خودرو شما خواهد شد. این محلول بر روی ضربه گیرهای مشکی رنگ خودرو و لاستیک‌های پوشش هواگریز نیز عملکردی عالی دارد.

مزایای استفاده از اسپری براق کننده لاستیک پاور

به صورت کلی استفاده از تمیز کننده ها و اسپری های نانو برای محافظت از خودرو یک امر مهم و حیاتی است. در این زمینه نیاز لاستیک ها نیز نادیده گرفته نمی‌شوند و بسیاری از شرکت های سازنده اسپری جات و … برای خودرو ها به منظور برق انداختن و یا نرم کردن لاستیک ها، اسپری هایی را طراحی و تولید کرده اند و برای مصرف به بازار ها ارائه کرده اند. این اسپری ها به صورت کلی چند هدف را دنبال میکنند.

  • در ابتدا و مهم ترین هدف از تولید این اسپری ها ایجاد درخشندگی در لاستیک است.
  • همچنین هدف مهم دیگری که این اسپری ها دنبال میکنند نرم کردن لاستیک است.

مضرات استفاده از اسپری واکس لاستیک نامرغوب

اسپری براق کننده
  • اگر واکس لاستیک معتبر نباشد ممکن است سبب خشک شدن تایر‌ها گردد.
  • یا موجب پوسته شدن تایر‌ها شود و درنتیجه آسیب جدی به تایر وارد کند.
  • علاوه بر آسیب رساندن به تایر ممکن‌است به رینگ‌ها نیز آسیب وارد کند.
  • پس درنتیجه آن واکسی که استفاده می‌کنیم باید میزان مواد شیمیایی آن درحد استاندارد باشد تا آسیبی به رینگ‌ها وارد نکند.
  • زیرا درصورتی که این واکس استاندارد نباشد ممکن است باعث ازبین رفتن رنگ رینگ ها شود.

طریقه استفاده از اسپری براق کننده لاستیک پاور

برای استفاده از اسپری های مخصوص لاستیک باید ابتدا گرد و غبار ایجاد‌شده بر روی چرخ ها را از بین ببرید، و سپس با استفاده از شوینده ها آن را به صورت کامل تمیز کنید و بشویید. سپس رینگ و لاستیک را خشک کنید. حالا میتوانید از اسپری استفاده کنید.
برای این کار اسپری را از فاصله 30 سانتی متری بر روی لاستیک اسپری کنید و سپس آن را با استفاده از یک پارچه پاک کنید. لاستیک بسیار نرم و براق میشود و به رنگ اول خود برمیگردد.
بهتر است گل های قسمت گلگیر خودرو را پیش از استفاده از اسپری تمیز کنید و از بین ببرید. به این دلیل که ممکن است این گل ها باعث شود لاستیک در سرعت بیشتری و در مدت زمان کمتری دوباره به کثیفی و حالت پیشین خود برگردد. استفاده از اسپری های لاستیک بسیار مهم و حیاتی است ؛ و میتواند از بروز دادن خطرات شدیدی مانند تصادفات و واژگونی خودرو در اثر ترکیدن لاستیک جلوگیری‌کند.

مطالب مرتبط:
راه های از بین بردن خط و خش ماشین
چگونه از داشبورد خودرو مراقبت کنیم؟
راه های تمیز کردن روکش صندلی + بهترین اسپری جرم گیر صندلی خودرو
اسپری مرطوب کننده داشبورد اکو وان
اسپری موتور شوی نانو

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو